Κριτική στον τρόπο λειτουργίας της Επιτροπής Αγώνα για την Υγεία, αλλά και στο Σωματείο Βάσης Εργαζομένων Νοσοκομείου Νάξου Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων (ΣΒΕΝΝΑΜιΚ) άσκησε η πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον Τομέα Υγείας Νομού Κυκλάδων (Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ) και μέλος του Δ.Σ των νοσοκομείων Σύρου και Νάξου Παρασκευή Βιτζηλαίου.
Ο πρόεδρος του Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ. Βούλα Βιτζηλαίου ....Σε συνέντευξή της στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων και στην Πόπη Αλιμπέρτη, η κ. Βιτζηλαίου ...
υποστήριξε ότι η Επιτροπή Υγείας δεν λειτουργεί οργανωμένα (όπως π.χ. το Συντονιστικό της Πάρου), ότι γίνονται επιλεκτικές δράσεις και – κατά την προσωπική της εκτίμηση – έχει δοθεί «πολιτική χροιά», γεγονός που βρίσκει κάθετα αντίθετο το Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ. Επιπλέον, παρόλο που διευκρίνισε ότι δεν ακυρώνει τις προσπάθειες της Επιτροπής, εντούτοις τη χαρακτήρισε ως «μέσο αυτοπροβολής» κάποιων φορέων, οι οποίοι έχουν «συγκεκριμένη κομματική ταυτότητα».
Ο πρόεδρος του Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ. Βούλα Βιτζηλαίου ....Σε συνέντευξή της στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων και στην Πόπη Αλιμπέρτη, η κ. Βιτζηλαίου ...
υποστήριξε ότι η Επιτροπή Υγείας δεν λειτουργεί οργανωμένα (όπως π.χ. το Συντονιστικό της Πάρου), ότι γίνονται επιλεκτικές δράσεις και – κατά την προσωπική της εκτίμηση – έχει δοθεί «πολιτική χροιά», γεγονός που βρίσκει κάθετα αντίθετο το Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ. Επιπλέον, παρόλο που διευκρίνισε ότι δεν ακυρώνει τις προσπάθειες της Επιτροπής, εντούτοις τη χαρακτήρισε ως «μέσο αυτοπροβολής» κάποιων φορέων, οι οποίοι έχουν «συγκεκριμένη κομματική ταυτότητα».
«Δεν θα επιτρέψω τη διάσπαση του Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ.»
Αίσθηση προκάλεσε η καταγγελία που έκανε η κ. Βιτζηλαίου περί προσπάθειας εκτοπισμού του Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ. από τις δράσεις που προγραμματίζονται και πραγματοποιούνται για την αυτοτέλεια του νοσοκομείου, αν και η ίδια δεν φαίνεται να πτοείται. «Δεν θα επιτρέψω τη διάσπαση του Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ. Μπορεί να είμαι στοχοποιημένη και να φέρονται κατά του προσώπου μου, αλλά αυτό δεν με πτοεί. Η διαχρονική προσφορά μου έχει αναγνωριστεί και γι’ αυτό και εκλέγομαι τόσα χρόνια» δήλωσε, μεταξύ άλλων, η κ. Βιτζηλαίου, καλώντας όλους τους εργαζόμενους να συμμετέχουν στις εκλογές του 2014 (σ.σ. εκείνη δεν θα συμμετέχει, λόγω συνταξιοδότησης), ώστε «να μην αποκοπεί η Νάξος, ως συνδικαλιστικό όργανο, από τα γύρω νησιά».
Όσο για το ΣΒΕΝΝΑΜιΚ, δεν αναγνωρίζεται από το Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ. ως συνδικαλιστικό όργανο, όπως δεν αναγνωρίζεται ούτε από την ΠΟΕΔΗΝ. «Βεβαίως αγωνιζόμαστε για τον ίδιο σκοπό, αλλά με διαφορετικό τρόπο […] Εμείς είμαστε ανοιχτοί, δεν έχουμε κλείσει τις πόρτες μας […] Δεν μπορεί να υπάρχει διάσπαση μέσα στο ίδιο νοσοκομείο» επεσήμανε η κ. Βιτζηλαίου.
«Προτεραιότητα είναι το οργανόγραμμα»
Αν και η συγχώνευση των νοσοκομείων Σύρου και Νάξου αποτελεί, σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας κ. Λυκουρέντζο «τελειωμένη ιστορία», το θέμα του οργανογράμματος βρίσκεται ακόμη υπό διαπραγμάτευση. Όπως έκανε γνωστό η κ. Βιτζηλαίου, ο υπουργός δεσμεύθηκε επίσημα ότι θα επεξεργαστεί το οργανόγραμμα που πρότεινε η διοίκηση του Γ.Ν.-Κ.Υ. Νάξου (που καλύπτει όλες τις ανάγκες της υγειονομικής μονάδας σε ιατρικό, νοσηλευτικό, παραϊατρικό και τεχνικό προσωπικό), καθώς και ότι θα εγκριθεί άμεσα για να μπορέσει να λειτουργήσει το νοσοκομείο.
«Πιθανόν να κάνει κάποιες προσθαφαιρέσεις ο υπουργός με την ομάδα του στο οργανόγραμμα, αλλά δεν θα το αγγίξει στον βαθμό που να μην μπορούμε να λειτουργήσουμε. Πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι και πρέπει να έχουμε όλοι κοινή γραμμή […] Το ιδανικότερο είναι να είμαστε αυτοδιοίκητοι, αλλά θεωρώ ότι το βασικότερο, σαν προτεραιότητα, είναι το οργανόγραμμα» δήλωσε η πρόεδρος του Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ., κατά την άποψη της οποίας «το να λέμε ότι το νοσοκομείο κλείνει, φέρνει πανικό».
«Η υγεία στις Κυκλάδες έχει αποψιλωθεί»
Η κ. Βιτζηλαίου περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση στον χώρο της υγείας στις Κυκλάδες, ο οποίος τα τελευταία τρία χρόνια έχει αποψιλωθεί, με την υποστελέχωση να είναι εμφανής και σε όλους τους τομείς στο νοσοκομείο της Νάξου, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εργαζομένων.
Όσον αφορά στη μετακίνηση νοσηλευτικού προσωπικού στο Γ.Ν.-Κ.Υ. Νάξου, η πρόεδρος του Σ.Ε.Τ.Υ.Νο.Κ. επανέλαβε την πρότασή της «εκ περιτροπής οι διοικητικοί υπάλληλοι να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και σε δεύτερο χρόνο, εάν δεν επαρκεί αυτό, να ενισχύονται κι από το υπόλοιπο προσωπικό, ώστε να μην χάνεται και το ανθυγιεινό επίδομα». Βέβαια, τόνισε ότι ο ευαίσθητος χώρος της υγείας «δεν σηκώνει πολύ ακραίες συνδικαλιστικές διεκδικήσεις».
«Πρέπει να σταματήσει πια το κατεστημένο του συνδικαλιστικού οργάνου, ότι μόνο διεκδικούμε και δεν έχουμε υποχρεώσεις […] Πρέπει πάση θυσία να βρεις τρόπο να λειτουργεί το σύστημα, ας είναι και παράτυπο. Διότι αν χαθεί μια ζωή δεν θα σου πει ο εισαγγελέας γιατί πήγες, θα σου πει γιατί δεν πήγες» είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, εξέφρασε την άποψη ότι ακόμη και η παραίτηση του κ. Τσιργή από τη θέση του διοικητή των συνενωμένων νοσοκομείων Σύρου και Νάξου ανέδειξε την τραγική κατάσταση που επικρατεί στην υγειονομική περίθαλψη των Κυκλάδων. Γι’ αυτό και – κατά την κ. Βιτζηλαίου – πρέπει όλοι οι πολιτικοί παράγοντες του νομού να αναλάβουν δράση και να αναγνωρίσουν τις ευθύνες τους και όχι μόνο ο κ. Συρμαλένιος, παρόλο που αναγνωρίζεται η συμβολή του στην προώθηση των τοπικών προβλημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου