Δευτέρα 11 Απριλίου 2016

ΕΝΙΑΙΟ ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Η θέση του ΚΚΕ για το σχολείο και το αστικό σχολείο

Περίπου 16 χρόνια αφότου το ΚΚΕ πρωτοέθεσε την ολοκληρωμένη πρότασή του για το σχολείο και πάνω στην ίδια βασική κατεύθυνση για Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Γενικής Παιδείας, αυτή εμπλουτίστηκε με βάση τις εξελίξεις στην αστική στρατηγική για την Εκπαίδευση, αλλά και με βάση την επεξεργασία του Προγράμματος του Κόμματος που ψηφίστηκε στο 19ο Συνέδριο. Παράλληλα, το νέο αυτό κείμενο της
πρότασης του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο λαμβάνει υπόψη του τη συλλογική μελέτη που έκανε το ΚΚΕ στο 18ο Συνέδριό του για τη σοσιαλιστική οικοδόμηση στη Σοβιετική Ένωση.
Η πρόταση του ΚΚΕ για το σχολείο των αναγκών μας, το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας, έχει τυπωθεί από τη «Σύγχρονη Εποχή» σε μια καλαίσθητη μπροσούρα των 50 περίπου σελίδων και διατίθεται ήδη στα βιβλιοπωλεία της «Σύγχρονης Εποχής», ενώ διακινείται και από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ. Επίσης, βρίσκεται αναρτημένη στο διαδίκτυο στην επίσημη ιστοσελίδα του ΚΚΕ, www.kke.gr, στην ενότητα «Παιδεία» (Πατήστε ΕΔΩ). Η πρόταση παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που έγινε την Παρασκευή 18 Μάρτη, στις 6.30 μ.μ., στο Γκάζι, στο αμφιθέατρο «9,84», όπου μίλησε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας. (Διαβάστε σχετικά ΕΔΩ)
Το κείμενο χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος του αφορά την αστική στρατηγική για το σχολείο. Στο δεύτερο μέρος του κειμένου παρουσιάζονται οι βασικές αρχές του σχολείου των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών. Το πρώτο κεφάλαιο σε αυτό το μέρος αφιερώνεται στην προσφορά του σοσιαλισμού στην Παιδεία με άξονα την ΕΣΣΔ. Στη συνέχεια ακολουθεί η ενότητα για την Εκπαίδευση στο Πρόγραμμα του ΚΚΕ, όπου παρουσιάζονται η βασική αντίληψη του ΚΚΕ για την Εκπαίδευση στη σοσιαλιστική κοινωνία και τα βασικά χαρακτηριστικά της δομής αυτής της Εκπαίδευσης από την Προσχολική Αγωγή έως τις επαγγελματικές σχολές, την Ανώτατη Εκπαίδευση, το δίκτυο περιοδικής επιμόρφωσης όλων των εργαζομένων, το σύστημα Ειδικής Αγωγής κ.τ.λ. Στο τρίτο μέρος του κειμένου παρουσιάζονται ζητήματα ειδικότερα για το γνωστικό, διαπαιδαγωγητικό περιεχόμενο του σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζονται ορισμένα ζητήματα για τη διαδικασία κατάκτησης της γνώσης, δηλαδή τη διδασκαλία και τις αρχές που πρέπει να τη διέπουν με βάση τα στάδια διανοητικής ανάπτυξης του παιδιού, ο αναγκαίος αναπροσανατολισμός του αναλυτικού προγράμματος, καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά του γνωστικού περιεχομένου του Ενιαίου Δωδεκάχρονου Σχολείου.
Το 902.gr, συγκεντρώνει σε αυτή την ενότητα τη σχετική αρθρογραφία και τα αφιερώματα στο πλαίσιο της παρουσίασης και εκλαΐκευσης της εμπλουτισμένης πρότασης του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: