Την
Παρασκευή 22 Μαρτίου παραλήφθηκαν από την αρμόδια Επιτροπή του Δήμου τα
δύο καινούργια λεωφορεία της Δημοτικής Συγκοινωνίας του Δήμου
Γαλατσίου, αξίας 89.962 € το ένα (με ΦΠΑ).
Πρόκειται για εξάμετρα μίνι λεωφορεία Karsan JEST, τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης (μόλις 13lt/100km) και κόστους συντήρησης, υψηλής σχεδιαστικής αισθητικής και εργονομίας, ιδιαίτερης ευελιξίας, ικανά να χωρέσουν ακόμα και στους στενούς δρόμους (με κλειστές...
στροφές) της πόλης μας. Έχουν 35% αναβατική ικανότητα για τους ανηφορικούς δρόμους του Γαλατσίου, όταν οι προδιαγραφές της ΕΘΕΛ, απαιτούν μόλις 12%.
Είναι ικανά να μεταφέρουν με άνεση και ασφάλεια έως και 22 επιβάτες: 14 καθήμενους (4 καθίσματα ανακλινόμενα) και 8 όρθιους. Ένα από τα πιο σημαντικά τους χαρακτηριστικά είναι το χαμηλό τους δάπεδο και ύψος εισόδου (μόλις 27cm), ΧΩΡΙΣ την ύπαρξη σκαλοπατιών, το οποίο προσφέρει εύκολη προσβασιμότητα στους επιβάτες (κυρίως στους ηλικιωμένους) και σε ένα αμαξίδιο ΑΜΕΑ, μέσω ενσωματωμένης μηχανικής ράμπας.
Λόγω των μεγάλων επιφανειών των παραθύρων και της υψηλής οροφής στον εσωτερικό του χώρο, εξασφαλίζεται ευρεία ορατότητα και πανοραμική θέα στον οδηγό και στους επιβάτες. Διαθέτει 4 κάμερες, εκ των οποίων οι δύο βοηθούν στην εμπροσθοπορεία και οπισθοπορεία του λεωφορείου και οι άλλες δύο την καμπίνα και την θήρα εισόδου/ εξόδου των επιβατών.
Ο θάλαμος των επιβατών διαθέτει υψηλής απόδοσης συστήματα θέρμανσης και κλιματισμού για τον χώρο του οδηγού και των επιβατών, καθώς και καλαίσθητα φωτιστικά σώματα LED δύο διαβαθμίσεων (ημέρας και νυκτός).
Το JEST ενσωματώνει την τελευταία λέξη της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, χάρη στον ενισχυμένο, βραχείας κατασκευής, θάλαμο επιβατών από ανθρακούχο χάλυβα υψηλής αντοχής, με ηλεκτρικά συγκολλημένους κοίλους δοκούς, διαφόρων εγκάρσιων τομών, σε μορφή πλέγματος και των τελευταίας τεχνολογίας συστημάτων πέδησης, υπερκαλύπτοντας όλα τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας.
Τα λεωφορεία είναι κατασκευής της αυτοκινητοβιομηχανίας Karsan, που βρίσκεται στην Προύσα της Τουρκίας, με ιστορία 50 χρόνων και πλέον στο χώρο. Είναι η εταιρία που κατασκευάζει όλα τα αυτοκίνητα (επιβατικά και επαγγελματικά) της Hyundai που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Επίσης, κατασκευάζει σειρές επαγγελματικών οχημάτων της Citroen, Peugeot, Fiat και Renault. Η ηλεκτροκίνητη έκδοση του JEST, γίνεται σε συνεργασία με την BMW.
Αυτή τη στιγμή σε όλη την Ευρώπη κυκλοφορούν 7.000 λεωφορεία τύπου Karsan JEST, σαν αυτά που αγόρασε ο Δήμος Γαλατσίου. Στην Ελλάδα, τον ίδιο τύπο λεωφορείου έχουν αγοράσει, για τη δημοτική τους συγκοινωνία οι Δήμοι Πάτρας, Πόρου, Ρόδου, Αλίμου, Νέας Σμύρνης, Νίκαιας-Ρέντη, Ζωγράφου κ.ά.
Η έναρξη των πιλοτικών δρομολογίων της ΔΩΡΕΑΝ Δημοτικής Συγκοινωνίας του Δήμου Γαλατσίου θα γίνει το αμέσως προσεχές διάστημα, προκειμένου να ολοκληρωθούν κάποιες αναγκαίες τυπικές διαδικασίες. Για το θέμα αυτό, με όλες τις αναγκαίες λεπτομέρειες (δρομολόγια, στάσεις, ωράριο κλπ.) θα ακολουθήσει νέο δελτίο τύπου.
Πρόκειται για εξάμετρα μίνι λεωφορεία Karsan JEST, τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης (μόλις 13lt/100km) και κόστους συντήρησης, υψηλής σχεδιαστικής αισθητικής και εργονομίας, ιδιαίτερης ευελιξίας, ικανά να χωρέσουν ακόμα και στους στενούς δρόμους (με κλειστές...
στροφές) της πόλης μας. Έχουν 35% αναβατική ικανότητα για τους ανηφορικούς δρόμους του Γαλατσίου, όταν οι προδιαγραφές της ΕΘΕΛ, απαιτούν μόλις 12%.
Είναι ικανά να μεταφέρουν με άνεση και ασφάλεια έως και 22 επιβάτες: 14 καθήμενους (4 καθίσματα ανακλινόμενα) και 8 όρθιους. Ένα από τα πιο σημαντικά τους χαρακτηριστικά είναι το χαμηλό τους δάπεδο και ύψος εισόδου (μόλις 27cm), ΧΩΡΙΣ την ύπαρξη σκαλοπατιών, το οποίο προσφέρει εύκολη προσβασιμότητα στους επιβάτες (κυρίως στους ηλικιωμένους) και σε ένα αμαξίδιο ΑΜΕΑ, μέσω ενσωματωμένης μηχανικής ράμπας.
Λόγω των μεγάλων επιφανειών των παραθύρων και της υψηλής οροφής στον εσωτερικό του χώρο, εξασφαλίζεται ευρεία ορατότητα και πανοραμική θέα στον οδηγό και στους επιβάτες. Διαθέτει 4 κάμερες, εκ των οποίων οι δύο βοηθούν στην εμπροσθοπορεία και οπισθοπορεία του λεωφορείου και οι άλλες δύο την καμπίνα και την θήρα εισόδου/ εξόδου των επιβατών.
Ο θάλαμος των επιβατών διαθέτει υψηλής απόδοσης συστήματα θέρμανσης και κλιματισμού για τον χώρο του οδηγού και των επιβατών, καθώς και καλαίσθητα φωτιστικά σώματα LED δύο διαβαθμίσεων (ημέρας και νυκτός).
Το JEST ενσωματώνει την τελευταία λέξη της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, χάρη στον ενισχυμένο, βραχείας κατασκευής, θάλαμο επιβατών από ανθρακούχο χάλυβα υψηλής αντοχής, με ηλεκτρικά συγκολλημένους κοίλους δοκούς, διαφόρων εγκάρσιων τομών, σε μορφή πλέγματος και των τελευταίας τεχνολογίας συστημάτων πέδησης, υπερκαλύπτοντας όλα τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας.
Τα λεωφορεία είναι κατασκευής της αυτοκινητοβιομηχανίας Karsan, που βρίσκεται στην Προύσα της Τουρκίας, με ιστορία 50 χρόνων και πλέον στο χώρο. Είναι η εταιρία που κατασκευάζει όλα τα αυτοκίνητα (επιβατικά και επαγγελματικά) της Hyundai που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Επίσης, κατασκευάζει σειρές επαγγελματικών οχημάτων της Citroen, Peugeot, Fiat και Renault. Η ηλεκτροκίνητη έκδοση του JEST, γίνεται σε συνεργασία με την BMW.
Αυτή τη στιγμή σε όλη την Ευρώπη κυκλοφορούν 7.000 λεωφορεία τύπου Karsan JEST, σαν αυτά που αγόρασε ο Δήμος Γαλατσίου. Στην Ελλάδα, τον ίδιο τύπο λεωφορείου έχουν αγοράσει, για τη δημοτική τους συγκοινωνία οι Δήμοι Πάτρας, Πόρου, Ρόδου, Αλίμου, Νέας Σμύρνης, Νίκαιας-Ρέντη, Ζωγράφου κ.ά.
Η έναρξη των πιλοτικών δρομολογίων της ΔΩΡΕΑΝ Δημοτικής Συγκοινωνίας του Δήμου Γαλατσίου θα γίνει το αμέσως προσεχές διάστημα, προκειμένου να ολοκληρωθούν κάποιες αναγκαίες τυπικές διαδικασίες. Για το θέμα αυτό, με όλες τις αναγκαίες λεπτομέρειες (δρομολόγια, στάσεις, ωράριο κλπ.) θα ακολουθήσει νέο δελτίο τύπου.
Η ώρα που θα ξαναδούμε λεωφορεία της δημοτικής
συγκοινωνίας να κυκλοφορούν στους δρόμους του Γαλατσίου και της
Λαμπρινής πλησιάζει κκαθώς ομόφωνα εγκρίθηκε από το Δημοτικό
Συμβούλιο της πόλης η Συγκοινωνιακή Μελέτη, η Μελέτη Βιωσιμότητας της
Δημοτικής Συγκοινωνίας και ο καθορισμός της συχνότητας των δρομολογίων
αυτής. Δρομολόγια που θα έχουν συχνότητα ανά 40 λεπτά, με ένα (1)
λεωφορείο εν κινήσει από Δευτέρα έως Παρασκευή και τρεις (3) ζώνες
λειτουργίας (πρωινή, μεσημεριανή και βραδινή) με δύο οδηγούς και έναν
αναπληρωματικό. Το ετήσιο λειτουργικό κόστος της διαμορφώνεται στα
32.450 ευρώ και η μετακίνηση θα παρέχεται δωρεάν στο επιβατικό κοινό.
φάκελος που κατατέθηκε στον ΟΑΣΑ από τον Δήμο Γαλατσίου προκειμένου να γνωμοδοτήσει υπέρ της χορήγησης άδειας λειτουργίας της Δημοτικής Συγκοινωνίας στην αρμόδια αρχή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλάμβανε τρείς προτάσεις με την αντίστοιχη μελέτη βιωσιμότητάς τους. Απαιτήθηκε όμως να προκριθεί μία από τις τρεις και αυτή να κατατεθεί. Πρόκειται για Πρόταση νο2 η οποία αναλυτικά περιγράφεται παρακάτω.
Η Δημοτική Συγκοινωνία θα ενώνει κάθε γειτονιά του Γαλατσίου και της Λαμπρινής με δωρεάν μετακινήσεις, καθημερινά Δευτέρα με Παρασκευή, από τις 6.30 το πρωί έως τις 20.55 το βράδυ.
Οι υπηρεσίες της δημοτικής μας συγκοινωνίας θα παρέχονται δωρεάν στο επιβατικό κοινό. Η κάλυψη του κόστους θα γίνεται από τον Προϋπολογισμό του Δήμου. Στην κάλυψη του κόστους μπορούν να συμβάλλουν έσοδα από την εκμετάλλευση της δημοτικής συγκοινωνίας και ειδικότερα τις διαφημίσεις που μπορεί να τοποθετηθούν στα στέγαστρα των στάσεων της δημοτικής συγκοινωνίας ή εντός των mini-bus. Μπορεί επίσης να διερευνηθεί η επιδότηση (τμήματος) της λειτουργίας της δημοτικής συγκοινωνίας από σχετικά κρατικά ή κοινοτικά προγράμματα.
Ας δούμε πιο αναλυτικά πώς θα λειτουργεί η Δημοτική Συγκοινωνία Γαλατσίου βάσει της Πρότασης νο2 που προκρίθηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Σκοπός της Δημοτικής Συγκοινωνίας θα είναι να εξυπηρετήσει το ευρύ κοινό, στο οποίο περιλαμβάνονται:
• εργαζόμενοι στην μετάβαση και επιστροφή από την εργασία τους με προσέγγιση των ΜΜΜ
• μαθητές των σχολείων που βρίσκονται στην περιοχή επιρροής των γραμμών
• ηλικιωμένοι που χρειάζονται πρόσβαση στις ιδιωτικές και δημόσιες υποδομές υγείας/πρόνοιας και σε χώρους λατρείας
• συναλλασσόμενοι με τις υπηρεσίες που βρίσκονται στην έκταση του Δήμου
• πελάτες των εμπορικών καταστημάτων
• μετακινούμενοι για λοιπούς σκοπούς (αθλητισμός, αναψυχή, κοινωνικοί λόγοι κλπ)
στα όρια του Δήμου ή προς και από τους σταθμούς Μετρό, Τρόλεϊ, Λεωφορεία με στόχο διαδημοτικές ή υπεραστικές μετακινήσεις.
Η σύνδεση περιοχών με σχετικές με τις παραπάνω χρήσεις μέσω της Δημοτικής Συγκοινωνίας, θα εξασφαλίσει τόσο την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού, όσο και τη συνολικότερη κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη του Δήμου.
Η κεντρική ιδέα σχεδιασμού της Δημοτικής Συγκοινωνίας βασίζεται στην σύνδεση των απομακρυσμένων Πολεοδομικών Ενοτήτων με τους κεντρικούς άξονες του Δήμου Γαλατσίου δηλ. σε σημεία έλξης και γένεσης μετακινήσεων όπου λαμβάνουν χώρα δραστηριότητες εμπορίου, υπηρεσιών, διοίκησης, πολιτισμού, αναψυχής, κ.α.
ΚΥΡΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΓΡΑΜΜΗ 1 Άνω Γαλάτσι – Λαμπρινή (κυκλική): Τέρμα 622-Αφετ. 1ης Γραμμής Δημ. Συγκ., Παραδεισίων, δεξιά Αθηναίων, αριστερά Βυζαντίου, Ανοίξεως, Ζήριας, δεξιά Ελ. Βενιζέλου, αριστερά Απειράνθου, δεξιά Ευριπίδου, αριστερά Σκύρου, Τραλλέων, δεξιά Παπαφλέσσα, αριστερά Αιγοσθενών, αριστερά Ναρκίσσου, αριστερά Ωρωπού, αριστερά Τραλλέων αριστερά Βεΐκου, δεξιά Χαρ. Τρικούπη, δεξιά Φιλοθέης, Πλ. Κύπρου, δεξιά Μιλτιάδου, δεξιά Επιδαύρου, αριστερά Ήρας, δεξιά Ολυμπίας, δεξιά Πρωτοπαπαδάκη, αριστερά Ελ. Βενιζέλου, αριστερά Προφ. Ηλία, αριστερά Φανερωμένης, αριστερά Αθηναίων, δεξιά Βυζαντίου, δεξιά Πρωτοπαπαδάκη, Τέρμα 622-Αφετ. 1ης Γραμμής Δημ. Συγκ.
Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 7.500 μ. ή 7,5 χλμ.
Εναλλακτικό διαδρομή σε μέρες λαϊκής αγοράς
Κατά μήκος της διαδρομής της γραμμής 1, και ειδικότερα στην οδό Ελ. Βενιζέλου, λειτουργεί μια φορά την εβδομάδα για έξι (6) μήνες τον κάθε χρόνο και συγκεκριμένα την Τρίτη λαϊκή αγορά. Συνεπώς, κάθε Τρίτη για την συγκεκριμένη περίοδο του χρόνου, η γραμμή 1 χρειάζεται να αντικαθίσταται από την εναλλακτική γραμμή 1α (λόγω λαϊκής αγοράς), η οποία θα διαφοροποιείται ελάχιστα σε σχέση με τη Γραμμή 1. Ειδικότερα μόνη διαφοροποίηση θα αποτελεί το γεγονός ότι η γραμμή δεν θα διέρχεται από την οδό Ελ. Βενιζέλου δηλ. από την οδό Ολυμπίας θα περνά αριστερά στην Λεωφ. Πρωτοπαπαδάκη στο ρεύμα προς Ψυχικό και από την αφετηρία (πλ. Χατζησπύρου) θα περνά αριστερά στην Λεωφ. Πρωτοπαπαδάκη στο ρεύμα προς Αθήνα και δεξιά στην οδό Ύδρας και θα δημιουργηθούν και αντίστοιχες στάσεις όπως αναφέρονται παρακάτω
Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 6.000 μ. ή 6,0 χλμ.
Άρα ο συνολικός χρόνος (t )διαδρομής μελέτης είναι 35΄ λεπτά.
Επισημαίνουμε πως η διαδρομή είναι κυκλική και εκτός από την αφετηρία στην Πλατεία Χατζησπύρου δεν υπάρχουν άλλες ενδιάμεσες παραμονές σε στάσεις εκτός από τον χρόνο που απαιτείται για την αποβίβαση και την επιβίβαση των επιβατών.
ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Ο υπολογισμός ο οποίος καθιστά το δρομολόγιο γρήγορο και αξιόπιστο και για αυτό το λόγο ελκυστικό, με ένα (1) λεωφορείο εν κινήσει και τρεις (3) ζώνες ωραρίου λειτουργίας (Δύο οδηγούς συν έναν αναπληρωματικό) από Δευτέρα έως Παρασκευή, έχει ως εξής:
ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΑΦΙΞΗ
• Πρωινή ζώνη (06.30 – 13.00) 40 λεπτά αναμονή
Σύνολο 10 δρομολόγια
6:30 – 7:05
7:10 – 7:45
7:50 – 8:25
8:30 – 9:05
9:10 – 9:45
9:50 – 10:25
10:30 – 11:05
11:10 – 11:45
11:50 – 12:25
12:30 – 13:05
• Μεσημβρινή ζώνη (14.00-16.30) 40λεπτά αναμονή
Σύνολο 4 δρομολόγια
14:00 – 14:35
14:40 – 15:15
15:20 – 15:55
16:00 – 16:35
• Βραδινή ζώνη (18.00-21.00) 40λεπτά αναμονή
Σύνολο 6 δρομολόγια
18:00 – 18:35
18:40 – 19:15
19:20 – 19:55
19:00 – 19:35
19:40 – 20:15
20:20 – 20:55
Με αυτό τον τρόπο ο συνολικός χρόνος αναμονής στη στάση είναι 40΄ λεπτά. Το λεωφορείο θα παραμένει κάθε φορά στην αφετηρία Πλ. Χατζησπύρου για 5’ λεπτά και θα υπάρχει ένα διάλλειμα 55΄ λεπτών από την πρωινή στην μεσημβρινή ζώνη και από την μεσημβρινή στην βραδινή ζώνη ένα διάλλειμα 85΄ λεπτών.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ
ΣΤΟΛΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Η γραμμή θα εξυπηρετείται από δύο μικρά λεωφορεία τύπου mini bus, στην άδεια κυκλοφορίας των οποίου θα φαίνεται ότι είναι αστικά λεωφορεία τύπου mini bus εξωτερικών διαστάσεων μήκους έως 8,60μ, πλάτους έως 2,40μ, ύψους 2,85, και η χωρητικότητά τους θα είναι 15 καθήμενοι επιβάτες και όρθιοι που θα προβλέπονται στην άδεια κυκλοφορίας, κατάλληλα για την κίνηση στο τοπικό οδικό δίκτυο, διαθέτουν ABS αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και χαμηλού δαπέδου ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από εμποδιζόμενα άτομα (ΑΜΕΑ), διότι αυτό αποτελεί υποχρέωση των φορέων παροχής υπηρεσιών μεταφορικού έργου, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία.
Τα οχήματα θα είναι νέα ή μεταχειρισμένα με παλαιότητα έως μία δεκαετία και θα έχουν πιστοποιητικό απολύμανσης Η επιλογή των οχημάτων για την πραγματοποίηση του δρομολογίου θα γίνει αφού ληφθούν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, όπως η χιλιομετρική απόσταση που θα πρέπει να διανυθεί, ο αριθμός των επιβατών, καθώς και η γενικότερη κατάσταση του οχήματος.
Σε καθημερινή βάση όταν το όχημα θα αποσύρεται από την κυκλοφορία, θα ελέγχεται, θα συντηρείται και σε περίπτωση βλάβης θα επισκευάζεται. Τέλος, σε τακτά χρονικά διαστήματα θα πραγματοποιείται εκτεταμένη συντήρηση (αλλαγή λαδιών, φίλτρων, τακάκια και δισκόπλακες φρένων), προκειμένου να διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο η ασφάλεια των επιβατών και να περιοριστεί η πιθανότητα εμφάνισης βλαβών. Τα οχήματα αυτά υπόκεινται σε έλεγχο ΚΤΕΟ, που εξασφαλίζει το απαιτούμενο από το νόμο Δελτίο Καταλληλότητας. Επίσης, θα ασφαλιστούν και θα διαθέτουν πιστοποίηση ταχογράφου.
Συνεπώς, όταν τα λεωφορεία τεθούν σε κυκλοφορία πρέπει να υπάρχουν όλα τα απαιτούμενα νομιμοποιητικά έγγραφα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην άδεια κυκλοφορίας τους.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Ο Δήμος Γαλατσίου για να καλύψει τις ανάγκες λειτουργίας της Δημοτικής Συγκοινωνίας, θα χρειαστεί τρεις (3) οδηγούς Δ’ κατηγορίας (ένας οδηγός ανά βάρδια και ένας εφεδρικός), οι οποίοι πρέπει να διαθέτουν επαγγελματικό δίπλωμα κατάλληλο για αστικές μετακινήσεις λεωφορείων με την απαραίτητη εμπειρία και γνώση. Οι θέσεις αυτές των οδηγών θα καλυφθούν από το υπάρχον προσωπικό του Δήμου. Τέλος, η ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων οδηγών θα παρακολουθείται από πρόγραμμα υγείας τηρούμενο από τον ιατρό ασφαλείας του Δήμου, ώστε να εργάζονται σύμφωνα με τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, τόσο για τους ίδιους όσο και για το επιβατικό κοινό.
Η παραπάνω πρόταση, λοιπόν, εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο Γαλατσίου στην πρόσφατη συνεδρίασή του με την επισήμανση των δημοτικών συμβούλων Κ. Ζώμπου, Α. Παπαδοκωστόπουλου και Γρ. Χαραλαμπίδη που ζητούν τη βελτίωση της πρότασης με τη μείωση του χρόνου αναμονής και τη λειτουργία της γραμμής και το Σάββατο.
πηγή ΠΑΛΜΟΣ
φάκελος που κατατέθηκε στον ΟΑΣΑ από τον Δήμο Γαλατσίου προκειμένου να γνωμοδοτήσει υπέρ της χορήγησης άδειας λειτουργίας της Δημοτικής Συγκοινωνίας στην αρμόδια αρχή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλάμβανε τρείς προτάσεις με την αντίστοιχη μελέτη βιωσιμότητάς τους. Απαιτήθηκε όμως να προκριθεί μία από τις τρεις και αυτή να κατατεθεί. Πρόκειται για Πρόταση νο2 η οποία αναλυτικά περιγράφεται παρακάτω.
Η Δημοτική Συγκοινωνία θα ενώνει κάθε γειτονιά του Γαλατσίου και της Λαμπρινής με δωρεάν μετακινήσεις, καθημερινά Δευτέρα με Παρασκευή, από τις 6.30 το πρωί έως τις 20.55 το βράδυ.
Οι υπηρεσίες της δημοτικής μας συγκοινωνίας θα παρέχονται δωρεάν στο επιβατικό κοινό. Η κάλυψη του κόστους θα γίνεται από τον Προϋπολογισμό του Δήμου. Στην κάλυψη του κόστους μπορούν να συμβάλλουν έσοδα από την εκμετάλλευση της δημοτικής συγκοινωνίας και ειδικότερα τις διαφημίσεις που μπορεί να τοποθετηθούν στα στέγαστρα των στάσεων της δημοτικής συγκοινωνίας ή εντός των mini-bus. Μπορεί επίσης να διερευνηθεί η επιδότηση (τμήματος) της λειτουργίας της δημοτικής συγκοινωνίας από σχετικά κρατικά ή κοινοτικά προγράμματα.
Ας δούμε πιο αναλυτικά πώς θα λειτουργεί η Δημοτική Συγκοινωνία Γαλατσίου βάσει της Πρότασης νο2 που προκρίθηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Σκοπός της Δημοτικής Συγκοινωνίας θα είναι να εξυπηρετήσει το ευρύ κοινό, στο οποίο περιλαμβάνονται:
• εργαζόμενοι στην μετάβαση και επιστροφή από την εργασία τους με προσέγγιση των ΜΜΜ
• μαθητές των σχολείων που βρίσκονται στην περιοχή επιρροής των γραμμών
• ηλικιωμένοι που χρειάζονται πρόσβαση στις ιδιωτικές και δημόσιες υποδομές υγείας/πρόνοιας και σε χώρους λατρείας
• συναλλασσόμενοι με τις υπηρεσίες που βρίσκονται στην έκταση του Δήμου
• πελάτες των εμπορικών καταστημάτων
• μετακινούμενοι για λοιπούς σκοπούς (αθλητισμός, αναψυχή, κοινωνικοί λόγοι κλπ)
στα όρια του Δήμου ή προς και από τους σταθμούς Μετρό, Τρόλεϊ, Λεωφορεία με στόχο διαδημοτικές ή υπεραστικές μετακινήσεις.
Η σύνδεση περιοχών με σχετικές με τις παραπάνω χρήσεις μέσω της Δημοτικής Συγκοινωνίας, θα εξασφαλίσει τόσο την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού, όσο και τη συνολικότερη κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη του Δήμου.
Η κεντρική ιδέα σχεδιασμού της Δημοτικής Συγκοινωνίας βασίζεται στην σύνδεση των απομακρυσμένων Πολεοδομικών Ενοτήτων με τους κεντρικούς άξονες του Δήμου Γαλατσίου δηλ. σε σημεία έλξης και γένεσης μετακινήσεων όπου λαμβάνουν χώρα δραστηριότητες εμπορίου, υπηρεσιών, διοίκησης, πολιτισμού, αναψυχής, κ.α.
ΚΥΡΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΓΡΑΜΜΗ 1 Άνω Γαλάτσι – Λαμπρινή (κυκλική): Τέρμα 622-Αφετ. 1ης Γραμμής Δημ. Συγκ., Παραδεισίων, δεξιά Αθηναίων, αριστερά Βυζαντίου, Ανοίξεως, Ζήριας, δεξιά Ελ. Βενιζέλου, αριστερά Απειράνθου, δεξιά Ευριπίδου, αριστερά Σκύρου, Τραλλέων, δεξιά Παπαφλέσσα, αριστερά Αιγοσθενών, αριστερά Ναρκίσσου, αριστερά Ωρωπού, αριστερά Τραλλέων αριστερά Βεΐκου, δεξιά Χαρ. Τρικούπη, δεξιά Φιλοθέης, Πλ. Κύπρου, δεξιά Μιλτιάδου, δεξιά Επιδαύρου, αριστερά Ήρας, δεξιά Ολυμπίας, δεξιά Πρωτοπαπαδάκη, αριστερά Ελ. Βενιζέλου, αριστερά Προφ. Ηλία, αριστερά Φανερωμένης, αριστερά Αθηναίων, δεξιά Βυζαντίου, δεξιά Πρωτοπαπαδάκη, Τέρμα 622-Αφετ. 1ης Γραμμής Δημ. Συγκ.
Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 7.500 μ. ή 7,5 χλμ.
Εναλλακτικό διαδρομή σε μέρες λαϊκής αγοράς
Κατά μήκος της διαδρομής της γραμμής 1, και ειδικότερα στην οδό Ελ. Βενιζέλου, λειτουργεί μια φορά την εβδομάδα για έξι (6) μήνες τον κάθε χρόνο και συγκεκριμένα την Τρίτη λαϊκή αγορά. Συνεπώς, κάθε Τρίτη για την συγκεκριμένη περίοδο του χρόνου, η γραμμή 1 χρειάζεται να αντικαθίσταται από την εναλλακτική γραμμή 1α (λόγω λαϊκής αγοράς), η οποία θα διαφοροποιείται ελάχιστα σε σχέση με τη Γραμμή 1. Ειδικότερα μόνη διαφοροποίηση θα αποτελεί το γεγονός ότι η γραμμή δεν θα διέρχεται από την οδό Ελ. Βενιζέλου δηλ. από την οδό Ολυμπίας θα περνά αριστερά στην Λεωφ. Πρωτοπαπαδάκη στο ρεύμα προς Ψυχικό και από την αφετηρία (πλ. Χατζησπύρου) θα περνά αριστερά στην Λεωφ. Πρωτοπαπαδάκη στο ρεύμα προς Αθήνα και δεξιά στην οδό Ύδρας και θα δημιουργηθούν και αντίστοιχες στάσεις όπως αναφέρονται παρακάτω
Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 6.000 μ. ή 6,0 χλμ.
Άρα ο συνολικός χρόνος (t )διαδρομής μελέτης είναι 35΄ λεπτά.
Επισημαίνουμε πως η διαδρομή είναι κυκλική και εκτός από την αφετηρία στην Πλατεία Χατζησπύρου δεν υπάρχουν άλλες ενδιάμεσες παραμονές σε στάσεις εκτός από τον χρόνο που απαιτείται για την αποβίβαση και την επιβίβαση των επιβατών.
ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Ο υπολογισμός ο οποίος καθιστά το δρομολόγιο γρήγορο και αξιόπιστο και για αυτό το λόγο ελκυστικό, με ένα (1) λεωφορείο εν κινήσει και τρεις (3) ζώνες ωραρίου λειτουργίας (Δύο οδηγούς συν έναν αναπληρωματικό) από Δευτέρα έως Παρασκευή, έχει ως εξής:
ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΑΦΙΞΗ
• Πρωινή ζώνη (06.30 – 13.00) 40 λεπτά αναμονή
Σύνολο 10 δρομολόγια
6:30 – 7:05
7:10 – 7:45
7:50 – 8:25
8:30 – 9:05
9:10 – 9:45
9:50 – 10:25
10:30 – 11:05
11:10 – 11:45
11:50 – 12:25
12:30 – 13:05
• Μεσημβρινή ζώνη (14.00-16.30) 40λεπτά αναμονή
Σύνολο 4 δρομολόγια
14:00 – 14:35
14:40 – 15:15
15:20 – 15:55
16:00 – 16:35
• Βραδινή ζώνη (18.00-21.00) 40λεπτά αναμονή
Σύνολο 6 δρομολόγια
18:00 – 18:35
18:40 – 19:15
19:20 – 19:55
19:00 – 19:35
19:40 – 20:15
20:20 – 20:55
Με αυτό τον τρόπο ο συνολικός χρόνος αναμονής στη στάση είναι 40΄ λεπτά. Το λεωφορείο θα παραμένει κάθε φορά στην αφετηρία Πλ. Χατζησπύρου για 5’ λεπτά και θα υπάρχει ένα διάλλειμα 55΄ λεπτών από την πρωινή στην μεσημβρινή ζώνη και από την μεσημβρινή στην βραδινή ζώνη ένα διάλλειμα 85΄ λεπτών.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ
ΣΤΟΛΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Η γραμμή θα εξυπηρετείται από δύο μικρά λεωφορεία τύπου mini bus, στην άδεια κυκλοφορίας των οποίου θα φαίνεται ότι είναι αστικά λεωφορεία τύπου mini bus εξωτερικών διαστάσεων μήκους έως 8,60μ, πλάτους έως 2,40μ, ύψους 2,85, και η χωρητικότητά τους θα είναι 15 καθήμενοι επιβάτες και όρθιοι που θα προβλέπονται στην άδεια κυκλοφορίας, κατάλληλα για την κίνηση στο τοπικό οδικό δίκτυο, διαθέτουν ABS αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και χαμηλού δαπέδου ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από εμποδιζόμενα άτομα (ΑΜΕΑ), διότι αυτό αποτελεί υποχρέωση των φορέων παροχής υπηρεσιών μεταφορικού έργου, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία.
Τα οχήματα θα είναι νέα ή μεταχειρισμένα με παλαιότητα έως μία δεκαετία και θα έχουν πιστοποιητικό απολύμανσης Η επιλογή των οχημάτων για την πραγματοποίηση του δρομολογίου θα γίνει αφού ληφθούν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, όπως η χιλιομετρική απόσταση που θα πρέπει να διανυθεί, ο αριθμός των επιβατών, καθώς και η γενικότερη κατάσταση του οχήματος.
Σε καθημερινή βάση όταν το όχημα θα αποσύρεται από την κυκλοφορία, θα ελέγχεται, θα συντηρείται και σε περίπτωση βλάβης θα επισκευάζεται. Τέλος, σε τακτά χρονικά διαστήματα θα πραγματοποιείται εκτεταμένη συντήρηση (αλλαγή λαδιών, φίλτρων, τακάκια και δισκόπλακες φρένων), προκειμένου να διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο η ασφάλεια των επιβατών και να περιοριστεί η πιθανότητα εμφάνισης βλαβών. Τα οχήματα αυτά υπόκεινται σε έλεγχο ΚΤΕΟ, που εξασφαλίζει το απαιτούμενο από το νόμο Δελτίο Καταλληλότητας. Επίσης, θα ασφαλιστούν και θα διαθέτουν πιστοποίηση ταχογράφου.
Συνεπώς, όταν τα λεωφορεία τεθούν σε κυκλοφορία πρέπει να υπάρχουν όλα τα απαιτούμενα νομιμοποιητικά έγγραφα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην άδεια κυκλοφορίας τους.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Ο Δήμος Γαλατσίου για να καλύψει τις ανάγκες λειτουργίας της Δημοτικής Συγκοινωνίας, θα χρειαστεί τρεις (3) οδηγούς Δ’ κατηγορίας (ένας οδηγός ανά βάρδια και ένας εφεδρικός), οι οποίοι πρέπει να διαθέτουν επαγγελματικό δίπλωμα κατάλληλο για αστικές μετακινήσεις λεωφορείων με την απαραίτητη εμπειρία και γνώση. Οι θέσεις αυτές των οδηγών θα καλυφθούν από το υπάρχον προσωπικό του Δήμου. Τέλος, η ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων οδηγών θα παρακολουθείται από πρόγραμμα υγείας τηρούμενο από τον ιατρό ασφαλείας του Δήμου, ώστε να εργάζονται σύμφωνα με τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, τόσο για τους ίδιους όσο και για το επιβατικό κοινό.
Η παραπάνω πρόταση, λοιπόν, εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο Γαλατσίου στην πρόσφατη συνεδρίασή του με την επισήμανση των δημοτικών συμβούλων Κ. Ζώμπου, Α. Παπαδοκωστόπουλου και Γρ. Χαραλαμπίδη που ζητούν τη βελτίωση της πρότασης με τη μείωση του χρόνου αναμονής και τη λειτουργία της γραμμής και το Σάββατο.
πηγή ΠΑΛΜΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου