Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΑΚΥΡΩΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Δύναμη Δημιουργίας Νάξου & Μ. Κυκλάδων

Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 30.09.2019 είχαμε καταψηφίσει την συγκρότηση των Διοικητικών Συμβουλίων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και του ΝΟΠΠΑΠΠΠΑ, όπως την είχε εισηγηθεί ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού, εφαρμόζοντας εσφαλμένα το Νόμο και παρά την από μέρους μας αιτιολογημένη αντίκρουση της εισήγησής του, απέκλεισε την εκπροσώπηση της αντιπολίτευσης στα όργανα αυτά, αν και η ....
αντιπολίτευση στο σύνολό της αριθμεί περισσότερους δημοτικούς συμβούλους από την παράταξη του Δημάρχου. Κατά των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου περί συγκρότησης των διοικητικών συμβουλίων των δύο αυτών νομικών προσώπων (153 και 157/30.09.2019) ασκήσαμε προσφυγή ενώπιον του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, ο οποίος, με τις υπ’ αριθ. πρωτ.: 68609 και 68611/16-12-2019 αποφάσεις του, ακύρωσε τις ανωτέρω αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, κάνοντας δεκτές τις προσφυγές μας. Ευελπιστούμε ότι στο μέλλον δεν θα χρειαστεί να ασκήσουμε άλλη προσφυγή για την ορθή τήρηση του Νόμου και οι διάφορες διαφωνίες θα λύνονται στο πλαίσιο λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, στο οποίο θα πρέπει να ακούγονται και να αξιολογούνται χωρίς μεροληψία όλες οι απόψεις, από όποια παράταξη και αν προέρχονται, μιας και η σύνθεση απόψεων μπορεί να ενισχύσει καθοριστικά την λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου και μπορεί να αποδώσει καλύτερα αποτελέσματα στην εν γένει δραστηριότητα του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Νάξος, 17.12.2019 Από το Γραφείο Τύπου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Δ/ΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Πειραιάς, 16-12-2019 Αρ. Πρωτ.: 68609 Ταχ. Δ/νση: Ακτή Μιαούλη & Μ. Μπότσαρη 2-8 Τ.Κ.: 185 38, Πειραιάς Πληροφορίες: Ι. Καραμπάτσος Email: ioanis.karabatsos@apdaigaiou.gov.gr Τηλέφωνο: 22730-80811 Fax: 210-4291553 ΘΕΜΑ: Ειδική διοικητική προσφυγή του δημοτικού συμβούλου κ. Βασιλείου Βρούτση του Στεφάνου κατά της υπ’ αρ. 153/30-09-2019 (ΑΔΑ: 6ΖΝΖΩΚΗ-ΒΛΞ) απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων. Α Π Ο Φ Α Σ Η Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις:  των άρθρων 108 (“Αρχές - έκταση και περιεχόμενο της κρατικής εποπτείας”) παρ. 1, 118 (“Ειδική διοικητική προσφυγή-Αιτήσεις θεραπείας”) παρ. 1, 2 και 4, 123 (“Υποχρέωση συμμόρφωσης”) και 131 παρ. 1 και 6 (“Εποπτεία των Ο.Τ.Α. μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. - Μετάταξη στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. προσωπικού των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων - Έναρξη λειτουργίας ΑΥΕ Ο.Τ.Α.”) παρ. 1 και 2 του ν. 4555/2018 “ Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Εμβάθυνση της Δημοκρατίας - Ενίσχυση της Συμμετοχής - Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] -Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ - Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση - Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις.” (Φ.Ε.Κ. 133/τ. Α΄/19.07.2018),  των άρθρων 28 και 28Α (“Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης”) του ν. 4325/2015 “Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις” (Φ.Ε.Κ. 47/τ. Α΄/11.05.2015),  του άρθρου 24 του π.δ. 143/2010 “Οργανισμός Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου” (Φ.Ε.Κ. 236/τ. Α΄/27.12.2010), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. 2. Την υπ’ αρ. πρωτ. 78161/31.12.2018 (ΦΕΚ 783 /τ. ΥΟΔΔ /31.12.2018) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών με την οποία ο Πολύκαρπος Πολυχρονάκης του Εμμανουήλ, Αναπληρωτής Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής, ορίζεται ως Ασκών Καθήκοντα Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου. 3. Τις υπ’ αρ. πρωτ. 7709/06.09.2011 και οικ. 15400/01.03.2016 αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου. 4. Την από 15-10-2019 (περιελθούσα στην Υπηρεσία μας αυθημερόν με το υπ’ αρ. πρωτ. 56826 έγγραφο) ειδική διοικητική προσφυγή του δημοτικού συμβούλου κ. Βασιλείου Βρούτση του Στεφάνου κατά της υπ’ αρ. 153/30-09-2019 (ΑΔΑ: 6ΖΝΖΩΚΗ-ΒΛΞ) απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων. 5. Το υπ’ αρ. πρωτ. 19033/08-11-2019 έγγραφο του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων περί παροχής απόψεων σε απάντηση του υπ’ αρ. πρωτ. (Οικ.) 57332/16-10-2019 ημέτερου. 6. τα περιελθόντα στοιχεία φακέλου της υπόθεσης. Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 108 (“Αρχές- έκταση και περιεχόμενο της κρατικής εποπτείας”) παρ. 1 του ν. 4555/2018 “Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Εμβάθυνση της Δημοκρατίας - Ενίσχυση της Συμμετοχής - Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] -Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ - Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση - Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις.” (Φ.Ε.Κ. 133/τ. Α΄/19.07.2018)”, ορίζεται ότι: “1. Το κράτος ασκεί στους Ο.Τ.Α. και στα νομικά πρόσωπα αυτών εποπτεία, που συνίσταται αποκλειστικά σε έλεγχο νομιμότητας και δεν επιτρέπεται να εμποδίζει την πρωτοβουλία και την ελεύθερη δράση τους ούτε να υπεισέρχεται σε κρίσεις για τη σκοπιμότητα της δράσης τους ή να θίγει τη διοικητική και οικονομική τους αυτοτέλεια. Ειδικότερα η κρατική εποπτεία των Ο.Τ.Α. συνίσταται: (α) σε έλεγχο των πράξεων (έλεγχος νομιμότητας) και (β) σε έλεγχο των προσώπων (πειθαρχικός έλεγχος των αιρετών).”. Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 118 (“Ειδική διοικητική προσφυγή-Αιτήσεις θεραπείας”) του ανωτέρω νόμου, ορίζεται ότι: “1.Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων αυτών, καθώς και των συνδέσμων τους, για λόγους νομιμότητας, ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α., μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε πλήρη γνώση αυτής. Ατομικές πράξεις κοινοποιούνται στον ενδιαφερόμενο με απόδειξη παραλαβής και αναφέρουν υποχρεωτικά ότι κατ’ αυτών χωρεί ειδική προσφυγή για λόγους νομιμότητας ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α. μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών……4. Δικαίωμα για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής τεκμαίρεται ότι έχουν όλοι οι αιρετοί του οικείου δήμου ή περιφέρειας, ανεξάρτητα από το εάν έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση κατά την οποία ελήφθη η προσβαλλόμενη απόφαση, εφόσον δεν την υπερψήφισαν. Δικαίωμα έχουν ομοίως οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου ή δεύτερου βαθμού, καθώς και νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που επιδιώκουν σύμφωνα με το καταστατικό τους περιβαλλοντικούς, πολιτιστικούς και εν γένει κοινωνικούς σκοπούς. 5. Ο Επόπτης Ο.Τ.Α. αποφαίνεται επί της προσφυγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή της. Αν παρέλθει η ανωτέρω προθεσμία χωρίς να εκδοθεί απόφαση θεωρείται ότι η προσφυγή έχει σιωπηρώς απορριφθεί.”. Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 123 (“Υποχρέωση συμμόρφωσης”) του ιδίου νόμου, ορίζεται ότι: “1. Τα συλλογικά και μονομελή όργανα των δήμων και των περιφερειών, καθώς και τα νομικά πρόσωπα και οι σύνδεσμοι αυτών έχουν υποχρέωση συμμόρφωσης χωρίς καθυστέρηση προς τις αποφάσεις του Επόπτη Ο.Τ.Α. που εκδίδονται σύμφωνα με τα άρθρα 225 έως 228. 2.Την υποχρέωση της παραγράφου 1 έχει και το πάσης φύσεως προσωπικό που υπηρετεί στα νομικά πρόσωπα της παραγράφου 1 με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. 3.Η μη τήρηση των υποχρεώσεων των παραγράφων 1 και 2 συνιστά σοβαρή παράβαση καθήκοντος, η οποία ελέγχεται πειθαρχικά κατά τις οικείες διατάξεις που διέπουν τους αιρετούς και το προσωπικό των ανωτέρω νομικών προσώπων.”. Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 131 (“Εποπτεία των Ο.Τ.Α. μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. - Μετάταξη στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. προσωπικού των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων - Έναρξη λειτουργίας ΑΥΕ Ο.Τ.Α.”) παρ. 1 και 6 του ιδίου νόμου, ορίζεται ότι: “1. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων, κατά τα άρθρα 225 έως 227, ασκείται από τον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114), οι οποίες βρίσκονται στις έδρες των περιφερειών που ανήκουν στην ανωτέρω Αποκεντρωμένη Διοίκηση, καθώς και τις Επιτροπές Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (π.δ. 30/1996, Α΄ 21), που βρίσκονται στην έδρα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Οι επιτροπές αυτές συγκροτούνται με απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης…….. 6. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. δεν εφαρμόζεται η παράγραφος 6 του άρθρου 227.”. Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 (“Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης”) παρ. 1 του ν. 4325/2015 “Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις” (Φ.Ε.Κ. 47/τ. Α΄/11.05.2015), ορίζεται ότι: “1. Καταργείται η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν.3852/2010 (Α΄ 87). Σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση συνιστάται θέση προϊσταμένου, που φέρει τον τίτλο «Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης». …………………. Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας νοείται, από το διορισμό του, ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης”. Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 24 του π.δ. 143/2010 “Οργανισμός Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου” (Φ.Ε.Κ. 236/τ. Α’/27.12.2010), ορίζεται ότι: “Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ η εποπτεία του Κράτους επί των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 214 του ν. 3852/2010, ασκείται από το Τμήμα Προσωπικού και τα Τμήματα Διοικητικού – Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου”. Επειδή, όπως προκύπτει από την υπ’ αρ. πρωτ. 7709/06.09.2011 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, όπως τροποποιήθηκε με την αριθ. πρωτ. οικ. 15400/01.03.2016 όμοια, το Τμήμα Προσωπικού της Διεύθυνσης Εσωτερικών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου ασκεί αποκλειστικά την αρμοδιότητα ελέγχου προσφυγών των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού του Ν. Κυκλάδων, έως την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. Επειδή η απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου εκδίδεται εντός της αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών του άρθρου 118 (“Ειδική διοικητική προσφυγή-Αιτήσεις θεραπείας”) του ν. 4555/2018 “Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Εμβάθυνση της Δημοκρατίας - Ενίσχυση της Συμμετοχής - Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] - Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ - Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση - Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις.” (Φ.Ε.Κ. 133/τ. Α΄/19.07.2018)” από τη λήψη της προσφυγής. Επειδή, με την ως άνω προσφυγή ζητείται η ακύρωση της υπ’ αριθ. 153/30-09-2019 (ΑΔΑ: 6ΖΝΖΩΚΗ-ΒΛΞ) απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, αναφορικά με τον διορισμό μελών και τη συγκρότηση διοικητικού συμβουλίου του δημοτικού νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Νομικό Πρόσωπο Πολιτισμού, Αθλητισμού, Περιβάλλοντος, Παιδείας, Πρόνοιας και Αλληλεγγύης»(σ.σ. εφεξής Ν.Ο.Π.Π.Α.Π.Α.) του οικείου δήμου. Επειδή σε περίπτωση υποβολής προσφυγής ο έλεγχος του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης αφορά καταρχήν το παραδεκτό αυτής και στη συνέχεια το βάσιμο. Εφόσον κριθεί ότι η προσφυγή είναι παραδεκτή, τότε ελέγχεται το βάσιμο αυτής, διαφορετικά απορρίπτεται ως απαράδεκτη. Επειδή προϋποθέσεις του παραδεκτού της προσφυγής είναι: (i) το έννομο συμφέρον του προσφεύγοντος, (ii) η προθεσμία και (iii) η φύση της προσβαλλόμενης πράξης. Επειδή, κατά πάγια νομολογία του ΣτΕ (ΣτΕ 1002/2007), το έννομο συμφέρον πρέπει να είναι άμεσο, προσωπικό και ενεστώς, να υπάρχει δε στο πρόσωπο του προσφεύγοντα κατά την έκδοση της προσβαλλόμενης διοικητικής πράξης, κατά την άσκηση του ενδίκου μέσου και κατά τη συζήτηση της υπόθεσης. Για την ύπαρξη του έννομου συμφέροντος, κατά τα ανωτέρω, δεν αρκεί το γενικό ενδιαφέρον κάθε πολίτη, αλλά απαιτείται ιδιαίτερο και άμεσο έννομο συμφέρον η ύπαρξη του οποίου κρίνεται, όταν η πράξη ή η απόφαση δεν απευθύνεται ευθέως προς τον προσφεύγοντα, μόνον εφόσον δημιουργεί γι’ αυτόν συγκεκριμένες έννομες συνέπειες από το σύνδεσμο που υπάρχει μεταξύ των εννόμων αποτελεσμάτων, τα οποία επέρχονται από την προσβαλλόμενη διοικητική πράξη και το περιεχόμενο μιας συγκεκριμένης νομικής κατάστασης ή ιδιότητας στην οποία βρίσκεται ή την οποία έχει και επικαλείται ο αιτών-προσφεύγων (ΣτΕ 2717/2007, Ολ. ΣτΕ 971/1998, Ολ. ΣτΕ 2856/1985, Ολ. ΣτΕ 2855/1985). Κατά τα ανωτέρω αναφερόμενα και προκειμένου το έννομο συμφέρον να είναι προσωπικό, μεταξύ της προσβαλλόμενης πράξης και του προσφεύγοντος πρέπει να υπάρχει ειδική σχέση, η οποία θίγεται κατά τρόπο βλαπτικό είτε από την προσβαλλόμενη πράξη είτε από την παράλειψη από οφειλόμενη νόμιμη ενέργεια, δηλαδή τούτο να συνδέεται άμεσα με την βλάβη που υφίσταται ο αιτών (ΣτΕ 2998/1998, 2305/1995). Περαιτέρω, το έννομο συμφέρον πρέπει να είναι άμεσο, δηλαδή τη βλάβη από την προσβαλλόμενη πράξη να υφίσταται προσωπικώς ο ίδιος ο αιτών-προσφεύγων και όχι άλλο πρόσωπο με το οποίο ο αιτών συνδέεται ή συνδεόταν με ορισμένη σχέση (ΣτΕ 605/2008). Τέλος, πρέπει να είναι ενεστώς, δηλαδή η βλάβη να υφίσταται τόσο κατά το χρόνο της έκδοσης της πράξης ή της συντέλεσης της παράλειψης, όσο και κατά το χρόνο συζήτησης της αίτησης ακύρωσης (ΣτΕ 4045/1996). Συμφέρον μέλλον ή ενδεχόμενο (ΣτΕ 2449/1980) και αόριστο ή απλώς προσδοκώμενο ή παρελθόν καθιστά την προσφυγή απαράδεκτη. Επειδή, όπως προαναφέρθηκε, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 118 του ν. 4555/2018(«Κλεισθένης Ι»), δικαίωμα για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής του άρθρου 227 του ν. 3852/2010 τεκμαίρεται ότι έχουν όλοι οι αιρετοί του οικείου δήμου ή περιφέρειας, ανεξάρτητα από το εάν έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση κατά την οποία ελήφθη η προσβαλλόμενη απόφαση, εφόσον δεν την υπερψήφισαν. Όπως γίνεται παγίως δεκτό από το Συμβούλιο της Επικρατείας, δημοτικός σύμβουλος, που μετείχε σε συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων διοίκησης του οικείου Ο.Τ.Α., ασκεί με έννομο συμφέρον αίτηση ακύρωσης κατά της αποφάσεως αυτής, λαμβανομένου υπόψη και του ότι, ήδη σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις (αρ. 135 περ. α’ και γ’ του ν.3463/2006-Δ.Κ.Κ. και 68 παρ. 2 του ν. 3852/2010, όπως ισχύουν), είναι εκπρόσωπος της τοπικής κοινωνίας και μεριμνά στο πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων του για την τήρηση της νομιμότητας ή την εξυπηρέτηση του συμφέροντος των δημοτών όλης της εδαφικής περιφέρειας του Δήμου(ΣτΕ 4602/2015, 2081/2009, 60/2010 επταμ., 4027/2008, 2129, 2645/2006, 350/2006 κλπ.) Το έννομο συμφέρον υφίσταται εκ μόνης της ιδιότητας του προσφεύγοντος ως δημοτικού συμβούλου ασυνδέτως προς την παρουσία και την ψήφο του(ΣτΕ 3910/2009 σκέψη 2). Τα ισχύοντα για το έννομο συμφέρον του δημοτικού συμβούλου να ασκήσει ειδική διοικητική προσφυγή, του άρθρου 227 του ν. 3852/2010, βρίσκουν εφαρμογή εν προκειμένω, δεδομένου ότι ο προσφεύγων δημοτικός σύμβουλος δεν συμμετείχε με οποιονδήποτε θεσμικό τρόπο στην διαδικασία λήψεως της προσβαλλόμενης απόφασης. Συνεπώς, ο προσφεύγων ασκεί την υπό εξέταση προσφυγή με έννομο συμφέρον. Επειδή, η προσβαλλομένη απόφαση υπ’ αριθ. 153/2019 του δημοτικού συμβουλίου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων εκδόθηκε στις 30-09-2019 και αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «διαύγεια» στις 04-10-2019 λαβούσα τον ΑΔΑ: 6ΖΝΖΩΚΗ-ΒΛΞ, η δε κατ’ αυτής προσφυγή περιήλθε στην Υπηρεσία μας στις 15-10-2019, επομένως έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα. Επειδή, η προσβαλλομένη έχει εκτελεστό χαρακτήρα. Επειδή, κατά τα ανωτέρω διαλαμβανόμενα, η εξεταζόμενη προσφυγή έχει κατατεθεί παραδεκτώς, συνεπώς γίνεται τυπικώς δεκτή και εξετάζεται περαιτέρω. Επειδή, ο Συντονιστής εξετάζει μόνο τους λόγους που προβάλλονται με την προσφυγή και δεν ερευνά άλλους λόγους ακυρότητας της πράξης που δεν προβάλλονται από τον προσφεύγοντα. Επειδή, ως δεύτερο λόγο για την ακύρωση της υπ’ αριθ. 153/2019 απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, ο προσφεύγων προβάλλει ότι αυτή παρανόμως ελήφθη και είναι ακυρωτέα διότι, κατά παράβαση του άρθρου 6 του ν. 4623/2019, δεν ορίστηκαν, στο διοικητικό συμβούλιο του δημοτικού ν.π.δ.δ. με τον διακριτικό τίτλο «Ν.Ο.Π.Π.Α.Π.Π.Α.» μέλη από τις λοιπές παρατάξεις, ενώ, κατά τον προβαλλόμενο ισχυρισμό του, έπρεπε να υποδειχτούν δύο (2) επί συνολικού αριθμού επτά(7). Ο Δήμος, στις απόψεις του, όπως εκφράστηκαν με το υπ’ αρ. πρωτ. 19033/08-11-2019 έγγραφό του, αντιτείνει επ’ αυτού ότι η ανωτέρω διάταξη τροποποιήθηκε μεταγενέστερα με το άρθρο 177 του ν. 4635/2019, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 167 Α» της 31-10-2019, στο οποίο, κατά τον ισχυρισμό του καθ’ ου δήμου, ρητά προβλέφθηκε ότι νομιμοποιούνται αναδρομικά όλοι οι ορισμοί Διοικητικών Συμβουλίων, οι οποίοι έγιναν πριν την τροποποίηση της διάταξης. Επειδή, εξάλλου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 6(“Ρυθμίσεις για τη συγκρότηση των διοικητικών συμβουλίων των νομικών προσώπων των Ο.Τ.Α. και των Συνδέσμων τους”) του ν. 4623/2019(ΦΕΚ 134 Α’) “Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα”, όπως αντικαταστάθηκε μεταγενέστερα με τις όμοιες της παρ. 3 του άρθρου 177(“Ρύθμιση θεμάτων Ο.Τ.Α.”) του ν. 4635/2019(ΦΕΚ 167 Α’/31-10-2019) “Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις” ορίζεται ότι: “ 1. Όπου στις διατάξεις νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και λοιπών κανονιστικών πράξεων, προβλέπεται ο ορισμός μελών στη διοίκηση των νομικών προσώπων των δήμων και των περιφερειών, καθώς και των συνδέσμων τους, κατά συγκεκριμένη αναλογία, τα τρία πέμπτα επί του συνόλου των μελών με τους αναπληρωτές τους, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου, ορίζονται από τον δήμαρχο ή τον περιφερειάρχη, αντίστοιχα. Τα υπόλοιπα μέλη, αφαιρουμένων τυχόν μελών που ορίζονται εκ της θέσεώς τους (ex officio) ή υποδεικνύονται από φορείς, ορίζονται από τις λοιπές παρατάξεις με μεταξύ τους ψηφοφορία. Σε κάθε περίπτωση, οι λοιπές παρατάξεις συμμετέχουν στα συμβούλια με τουλάχιστον ένα (1) μέλος συνολικά. Πράξεις ορισμού διοικητικών συμβουλίων που εκδόθηκαν σύμφωνα με τον υπολογισμό που προβλέπουν οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου από τις δημοτικές και περιφερειακές αρχές που εγκαταστάθηκαν την 1.9.2019, θεωρούνται νόμιμες....2...3...4...5...” Επειδή, από τα ανωτέρω προκύπτει ότι δεν χορηγήθηκε, με την προαναφερθείσα διάταξη, αναδρομική νομιμότητα σε όλες τις πράξεις ορισμού των διοικητικών συμβουλίων των δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, αλλά μόνο σε εκείνες που εκδόθηκαν σύμφωνα με τον υπολογισμό του προτελευταίου εδαφίου, ήτοι, πράξεις ορισμού στις οποίες προβλέφθηκε η συμμετοχή στα συμβούλια αυτά και των λοιπών παρατάξεων με ένα (1) τουλάχιστον μέλος. Επειδή, ουδαμόθεν από τα περιελθόντα στοιχεία φακέλου και την υπ’ αριθ. 153/2019, ήδη προσβαλλομένη, απόφαση δημοτικού συμβουλίου του καθ’ ου δήμου, προκύπτει η συμμετοχή στο διοικητικό συμβούλιο του επίμαχου νομικού προσώπου μέλους και των λοιπών παρατάξεων, πλην εκείνης του δημάρχου, καθώς, επί συνολικού αριθμού επτά (7) μελών, τα λοιπά μέλη, πλην των ex officio οριζομένων, υποδείχθηκαν από τον δήμαρχο. Επειδή, συνεπώς, για τον καθορισμό της διοίκησης του συγκεκριμένου νομικού προσώπου και την έκδοση απόφασης θα πρέπει να τηρηθεί η διαδικασία όσον αφορά στην εκπροσώπηση των λοιπών παρατάξεων στο Διοικητικό Συμβούλιο αυτού με τουλάχιστον ένα (1) μέλος. Επειδή, κατ’ ακολουθία, η υπό εξέταση προσφυγή πρέπει να γίνει αποδεκτή ως νόμω βάσιμη για τον συγκεκριμένο λόγο που ο προσφεύγων προβάλλει και η προσβαλλόμενη απόφαση, υπ’ αρ. 153/2019 του δημοτικού συμβουλίου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, να ακυρωθεί ενώ παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση τυχόν άλλων λόγων που ο προσφεύγων επικαλείται. Για τους λόγους αυτούς ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ Αποδεχόμαστε ως νόμω βάσιμη την υπ’ αρ. πρωτ. 56826/15-10-2019 ειδική διοικητική προσφυγή του δημοτικού συμβούλου κ. Βασιλείου Βρούτση του Στεφάνου και ακυρώνουμε την υπ’ αρ. 153/30-09-2019 (ΑΔΑ: 6ΖΝΖΩΚΗ-ΒΛΞ) απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων σύμφωνα με το προαναφερθέν σκεπτικό. Κατά της απόφασης αυτής και εντός ενός (1) μηνός από την κοινοποίησή της, μπορείτε να προσφύγετε στην Ειδική Επιτροπή, που εδρεύει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου στη Σύρο (Επτανήσου 35), σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 238 (“Έλεγχος νομιμότητας πράξεων Ο.Τ.Α. αστική και πειθαρχική ευθύνη αιρετών μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.”) παρ. 1 του ν. 3852/2010 “Νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης” (Φ.Ε.Κ. 87/τ. Α’/07.06.2010) και 151 (“Προσφυγή κατά των αποφάσεων του Γενικού Γραμματέα”) του ν. 3463/2006 “Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων” (Φ.Ε.Κ. 114/τ. Α’/30.06.2006). Προς -Κο Βασίλειο Βρούτση του Στεφάνου vroutsis@hotmail.com -Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων Κοινοποίηση - Τμήμα Διοίκησης Ν. Κυκλάδων Ο ΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: