ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ύστερα από συμβούλιο που έγινε στις 20-2-2011 στο πνευματικό κέντρο Κορωνίδας, με θέμα «Συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων» αποφασίσαμε ομόφωνα: Λέμε όχι στην συγχώνευση - κατάργηση οποιασδήποτε σχολικής μονάδας όχι μόνο της περιοχής μας αλλά και γενικότερα.Ζητάμε από τις τοπικές και δημοτικές αρχές και όλους τους μαζικούς φορείς, τα σωματεία να πάρουν ξεκάθαρη θέση κατά των συγχωνεύσεων καταργήσεων των σχολείων.
Η απόφαση του Υπουργείου που υλοποιείται μέσω των Περιφερειών δεν έχει καμία σχέση με
τις συνηθισμένες προτάσεις που γίνονταν κάθε χρόνο για προαγωγές ή υποβιβασμούς της οργανικότητας των σχολικών μονάδων,της κατάργησης σχολείων που λόγω έλλειψης μαθητών είχε ανασταλεί η λειτουργία τους και τέλος με τις ιδρύσεις νέων σχολείων.
Ο περιορισμός του θέματος μόνο στις γεωγραφικές συνθήκες - δυσκολίες ή στις κτιριακές
υποδομές, σε ενέργειες τοπικιστικού χαρακτήρα όχι μόνο δε φέρνει λύσεις αλλά αποκρύπτει την ουσία του προβλήματος.
Τα επιχειρήματα του Υπουργείου ότι κλείνονται σχολεία μονοθέσια ή διθέσια για την αναβάθμισή της παρεχόμενης στους μαθητές τους εκπαίδευσης όχι μόνο δεν ευσταθούν αλλά ανατρέπονται
• από την ίδια την παιδαγωγική πράξη στα υπερπληθής τμήματα που υποχρεώνει το
Υπουργείο να συγκροτούν οι σχολικές μονάδες και από τη σύγχρονη παιδαγωγική
• από το γεγονός ότι οι συγχωνεύσεις - καταργήσεις αφορούν και τα Γυμνάσια στα
οποία δεν υπάρχουν μονοθέσια και διθέσια. Οι συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων γίνονται:
1. Στα πλαίσια της διοικητικής αναδιοργάνωσης της εκπαίδευσης, Εκπαιδευτικού Καλλικράτη, όπως λέγεται και της παράδοσης της παιδείας στις Περιφέρειες και του Δήμους.
2. Σε εφαρμογή του νέου τύπου σχολείου, του σχολείου της αγοράς, που θα υπηρετεί την
ανταγωνιστικότητα και την επιχειρηματικότητα στα πλαίσια των κατευθύνσεων της ΕΕ και των πολιτικών επιλογών των ελληνικών κυβερνήσεων, δηλ του μεγάλου κεφαλαίου.
Στόχος και σκοπός του:
Ι. Η καλλιέργεια δεξιοτήτων και η δια βίου μάθηση για τη μαζική παραγωγή
φθηνού εργατικού δυναμικού για όπου και όποτε το χρειάζεται το κεφάλαιο.
ΙΙ. Η μετατροπή του σχολείου σε διαφημιστή και των μαθητών σε πελάτες των επιχειρήσεων που θα αναλάβουν την οικονομική του επιχορήγηση.
ΙΙΙ. Η κατάργηση του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος και της ενιαίας
διδασκόμενης ύλης και η διαμόρφωσή τους με βάση τους στόχους «τοπικής»
επιχειρηματικότητας. Επίσης με τις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολικών μονάδων καταργούνται οργανικές θέσεις με αποτέλεσμα ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας και στον κλάδο των εκπαιδευτικών. Η εκπαιδευτική πολιτική που αποφάσισαν δεν μπορεί να υλοποιηθεί από μικρές σχολικές μονάδες. Χρειάζονται μεγάλες σχολικές μονάδες ή πολυδύναμα σχολεία. Γι' αυτό προχωρούν στη συγχώνευση - κατάργηση των σχολείων.
Υπάρχει πλούσια εμπειρία των αρνητικών συνεπειών αυτής της εκπαιδευτικής πολιτικής σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
1. Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν και ενιαία παιδεία για όλους.2. Δίχρονη προσχολική αγωγή και ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο χωρίς ταξικές διακρίσεις.
3. Αναβάθμιση όλων των σχολείων στα χωριά.
4. Κατάργηση κάθε επιχειρησιακής δράσης στην παιδεία.
5. Την αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15%του κρατικού προϋπολογισμού.
6. Τα τμήματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση να μην υπερβαίνουν τους 15 μαθητές καιτους 20 στη δευτεροβάθμια.
7. Ασφαλής μεταφορές των μαθητών όπου χρειάζεται.
8. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών των σχολείων, ώστε να μη πληρώνουν οι γονείς ούτε ένα ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου