«..Ἀπό τόν Σεπτέμβριο τοῦ 2008 που ἡ
Ἐνορία τῆς Κωμιακῆς Νάξου κενώθηκε γιά ἐνάμιση περίπου
χρόνο μέ συνεχῆ ὅμως τήν πίεση ἐκ μέρους τῶν κατοίκων
γιά ἐξεύρεση καί τοποθέτηση μονίμου Ἐφημερίου πού θά
διέμενε στό χωριό ὥστε νά καλύπτονται χωρίς δυσκολίες
ὅλες οἱ λειτουργικές ἀνάγκες τῆς Ἐνορίας, … ἐμφανίσθηκε
ὁ ἐν λόγῳ Κληρικός πού ὑπηρετοῦσε στήν Ἱερά Μητρόπολη
Καρπενησίου καί εἶχε πληροφορηθεῖ ἀπό τήν προκήρυξη
τῶν κενῶν ὀργανικῶν θέσεων στό Περιοδικό «ΕΚΚΛΗΣΙΑ»
καί στό Διαδίκτυο καί ὑπέβαλε αἴτηση γιά τήν πρόσληψή
του…
Ἐπειδή δέν γνώριζε ὁ Σεβασμιώτατος τόν ἐν λόγῳ Κληρικό πρίν ὁποιαδήποτε ἀπόφαση τόν ἔστειλε νά τελέσει τήν Θεία Λειτουργία μία Κυριακή στήν Κωμιακή καί αὐθημερόν καθώς καί τήν ἑπομένη δέχθηκε πολλά τηλεφωνήματα ἀπό Κωμιακίτες πού ζητοῦσαν νά τοποθετηθεῖ “αὐτός ὁ παπάς πού ἦρθε σήμερα στήν Κωμιακή γιατί λειτούργησε πολύ ὡραῖα καί ἦταν ἐγκάρδιος μέ ὅλους”
. Παρά ταῦτα ἄν καί εἶχε προκηρυχθεῖ ἡ θέση διορίσθηκε «προσωρινός Ἐφημέριος» καί ἀφοῦ εἶχε διαβιβασθεῖ ὁ ἀτομικός του φάκελλος ἀπό τήν Μητρόπολη Καρπενησίου πού δέν περιλάμβανε κα- νένα ἐπιλήψιμο στοιχεῖο γιά κάποιο παράπτωμα. Ἀπό τόν Φεβρουάριο λοιπόν τοῦ 2010 ὑπῆρχε μεγάλη ἱκανοποίηση ἀπό τούς ἐκκλησιαζομένους ...
Στήν πορεία ὅμως ἄρχισαν νά δημιουργοῦνται προβλήματα λόγῳ κυρίως τοῦ ὁρμητικοῦ τοῦ χαρακτήρα του καθώς καί τῆς ὑπερδραστηριότητάς του, μέ βιασύνη καί χωρίς νά ἐνημερώνει συνήθως πάνω σέ ἔργα τοῦ Ναοῦ ὅπως βάψιμο τοίχων, διόρθωση καί συντήρηση Ἱερῶν Σκευῶν, ἀνακαίνισηἘξωκκλησίων κ.λ.π.
Ἀμέσως ὁ Σεβασμιότατος τόν κάλεσε νά δώσει ἐξηγήσεις καί μετά ἀπό δημοσίευμα Ἐφημερίδος γιά τά θέματα αὐτά ὁ Σεβασμιώτατος τοῦ ζήτησε καί γραπτῶς νά ἀπολογηθεῖ. Στήν συνέχεια μεσολάβησε ἕνα ὀλιγόμηνο διάστημα χωρίς ἰδιαίτερα προβλήματα.
Πρός τό τέλος ὅμως τοῦ 2010 καί ἀρχές τοῦ 2011 τά προβλήματα ὀξύνθηκαν ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἀντιπαραθέσεώς του γιά τό ἰδιοκτησιακό καθεστώς τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου τῆς Ἐνορίας. Μέ ἀφορμή δέ τήν ἀνάγνωση διαφορετικοῦ Εὐαγγελικοῦ ἀναγνώσματος ἀπό τό προβλεπόμενο τήν Κυριακή 25/01/2011 (γεγονός πού καταγγέλθηκε στήν Μητρόπολη) ὁ Σεβασμιώτατος τοῦ ζήτησε γραπτές ἐξηγήσεις καί στίς 03/02/2011 πραγματοποιήθηκε συνάντηση 6-7 κατοίκων τῆς Κωμιακῆς μεταξύ τῶν ὁποίων ὁ ἀπερχόμενος καί ὁ νεοεκλεγείς τότε Πρόεδρος τῆς Τοπικῆς Κοινότητας Κορωνίδας.
Ὁ Σεβασμιώτατος ἄκουσε μέ προσοχή τίς διαμαρτυρίες καί καταγγελίες τῆς Ἐπιτροπῆς γιά τήν αὐταρχική, αὐθαίρετη καί ἀνάρμοστη συμπεριφορά του καί τό αἴτημα της γιά μετάθεσή του καί δήλωσε ὅτι θά ἐπιληφθεῖ τοῦ θέματος.
Στίς καταγγελίες δέν ὑπῆρχαν στοιχεῖα ἀπό τίς βαρύτατες κατηγορίες πού τώρα τοῦ ἀπαγγέλθηκαν, παρά μόνο ἔμμεσες ὑπόνοιες γιά τό ἦθος καί τήν ψυχική ἰσορροπία του λόγῳ τῆς θυμώδους καί ἐριστικῆς (ἰδιαίτερα κατά τό τελευταῖο διάστημα) συμπεριφορᾶς του.
Παρά ταῦτα (ἐπειδή εἶχε ἀναρτηθεῖ ἐν τῷ μεταξύ καί ἕνα κείμενο σέ ἱστοσελίδα ἐναντίον του) ὁ Σεβασμιώτατος τοῦ ἔδωσε ἄμεσα τήν ἐντολή ὄχι μόνο νά μη ξαναλειτουργήσει στήν Κωμιακή ἀλλά καί νά ἀναζητήσει ἄλλη Μητρόπολη ἐντός 15 ἡμερῶν ὥστε νά μετατεθεῖ διότι εἶχε πλέον ὑπάρξει δυσαρμονία, ὀξύτητα καί ἔνταση μέ μεγάλο μέρος τοῦ ποιμνίου του.
Καί ἀναφέρουμε μεγάλο μέρος διότι πρέπει νά σημειωθεῖ ὅτι καθ΄ ὅλο τό διάστημα αὐτό καί ἰδιαίτερα μετά τήν ἐντολή ἀπομακρύνσεώς του, ἡ Ἱερά Μητρόπολη κατακλυζόταν ἀπό τηλεφωνήματα, ἀνδρῶν καί γυναικῶν, (ὄχι ἀνωνύμων καί ἀγνώστων) πού διαμαρτύρονταν γιά τήν ἐνδεχόμενη ἀπομάκρυνση τοῦ Ἱερέα τους ὑποστηρίζοντας ὅτι ὁ Σεβασμιώτατος δέν θά ἔπρεπε νά ἐπηρεασθεῖ ἀπό τούς κατηγόρους του καί να ὑποχωρήσει.
Ἄμεσα λοιπόν (ἐντός τοῦ ἰδίου μηνός Φεβρουαρίου) βρέθηκε ἡ λύση τῆς μεταθέσεώς του στήν Μητρόπολη Ἰλίου στήν ὁποία καί κοινοποιήθηκε πλήρης ὁ ἀτομικός του φάκελλος καί ἔτσι ἀπολύθηκε ὀριστικά ἀπό 01-03-2011. Καμία λοιπόν ἀδιαφορία, κάλυψη, ἀδράνεια ἤ ἔστω καθυστέρηση δέν ὑπῆρξε. Ἀντίθετα ἡ ἀντίδραση τῆς Μητροπόλεως ἦταν ἄμεση καί ἀποφασιστική, δεδομένου μάλιστα ὅτι ἡ μετάθεση Κληρικοῦ ἀπαιτεῖ κατά τόν Νόμο συγκεκριμένη διαδικασία. Ἄν μάλιστα ὑπῆρχαν ἐπώνυμες καί ἐνυπόγραφες καταγγελίες γιά πράξεις ποινικά ἤ ἔστω ἐκκλησιαστικά κολάσιμες θά γινόταν ἄμεση παραπομπή του σέ τακτικές ἀνακρίσεις καί Ἐπισκοπικό Δικαστήριο.
Τό σφάλμα ὑπῆρξε στήν πρόσληψή του ὄχι διότι εἴχαμε κατηγορίες ἐναντίον του καί τίς καλύψαμε ἀλλά διότι δέν τόν γνωρίζαμε. . Δέν διεκδικοῦμε τό ἀλάθητο τῶν ἐνεργειῶν μας γι΄αὐτό καί (ἄν καί δέν τυγχάνει Κληρικός τῆς Μητροπόλεως μας) ζητᾶμε συγγνώμη γιά τό συγκεκριμένο λάθος καί τό σκάνδαλο πού δημιουργήθηκε ἐξ αἰτίας του.
Ἦταν ὅμως ἀποτέλεσμα πρῶτον τῆς δικαιολογημένης μέν ἀλλά φορτικῆς πιέσεως γιά τοποθέτηση μονίμου Ἐφημερίου στήν Κωμιακή, δεύτερον τῆς ἐξαγγελίας ἀπό τό 2010 (καί λόγῳ τῆς οἰκονομικῆς κρίσης) περιορισμοῦ μέχρι καί παύσεως τῆς δυνατότητας διορισμοῦ νέων Κληρικῶν καί τρίτον τῆς ἀγωνίας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως νά καλύψει λειτουργικά πλήρως τό ἱστορικό χωριό τῆς Κωμιακῆς πού δεσπόζει στήν ὀρεινή Νάξο καί ἔχει ἀναδείξει μεγάλες προσωπικότητες.»
Ἐπειδή δέν γνώριζε ὁ Σεβασμιώτατος τόν ἐν λόγῳ Κληρικό πρίν ὁποιαδήποτε ἀπόφαση τόν ἔστειλε νά τελέσει τήν Θεία Λειτουργία μία Κυριακή στήν Κωμιακή καί αὐθημερόν καθώς καί τήν ἑπομένη δέχθηκε πολλά τηλεφωνήματα ἀπό Κωμιακίτες πού ζητοῦσαν νά τοποθετηθεῖ “αὐτός ὁ παπάς πού ἦρθε σήμερα στήν Κωμιακή γιατί λειτούργησε πολύ ὡραῖα καί ἦταν ἐγκάρδιος μέ ὅλους”
. Παρά ταῦτα ἄν καί εἶχε προκηρυχθεῖ ἡ θέση διορίσθηκε «προσωρινός Ἐφημέριος» καί ἀφοῦ εἶχε διαβιβασθεῖ ὁ ἀτομικός του φάκελλος ἀπό τήν Μητρόπολη Καρπενησίου πού δέν περιλάμβανε κα- νένα ἐπιλήψιμο στοιχεῖο γιά κάποιο παράπτωμα. Ἀπό τόν Φεβρουάριο λοιπόν τοῦ 2010 ὑπῆρχε μεγάλη ἱκανοποίηση ἀπό τούς ἐκκλησιαζομένους ...
Στήν πορεία ὅμως ἄρχισαν νά δημιουργοῦνται προβλήματα λόγῳ κυρίως τοῦ ὁρμητικοῦ τοῦ χαρακτήρα του καθώς καί τῆς ὑπερδραστηριότητάς του, μέ βιασύνη καί χωρίς νά ἐνημερώνει συνήθως πάνω σέ ἔργα τοῦ Ναοῦ ὅπως βάψιμο τοίχων, διόρθωση καί συντήρηση Ἱερῶν Σκευῶν, ἀνακαίνισηἘξωκκλησίων κ.λ.π.
Ἀμέσως ὁ Σεβασμιότατος τόν κάλεσε νά δώσει ἐξηγήσεις καί μετά ἀπό δημοσίευμα Ἐφημερίδος γιά τά θέματα αὐτά ὁ Σεβασμιώτατος τοῦ ζήτησε καί γραπτῶς νά ἀπολογηθεῖ. Στήν συνέχεια μεσολάβησε ἕνα ὀλιγόμηνο διάστημα χωρίς ἰδιαίτερα προβλήματα.
Πρός τό τέλος ὅμως τοῦ 2010 καί ἀρχές τοῦ 2011 τά προβλήματα ὀξύνθηκαν ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἀντιπαραθέσεώς του γιά τό ἰδιοκτησιακό καθεστώς τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου τῆς Ἐνορίας. Μέ ἀφορμή δέ τήν ἀνάγνωση διαφορετικοῦ Εὐαγγελικοῦ ἀναγνώσματος ἀπό τό προβλεπόμενο τήν Κυριακή 25/01/2011 (γεγονός πού καταγγέλθηκε στήν Μητρόπολη) ὁ Σεβασμιώτατος τοῦ ζήτησε γραπτές ἐξηγήσεις καί στίς 03/02/2011 πραγματοποιήθηκε συνάντηση 6-7 κατοίκων τῆς Κωμιακῆς μεταξύ τῶν ὁποίων ὁ ἀπερχόμενος καί ὁ νεοεκλεγείς τότε Πρόεδρος τῆς Τοπικῆς Κοινότητας Κορωνίδας.
Ὁ Σεβασμιώτατος ἄκουσε μέ προσοχή τίς διαμαρτυρίες καί καταγγελίες τῆς Ἐπιτροπῆς γιά τήν αὐταρχική, αὐθαίρετη καί ἀνάρμοστη συμπεριφορά του καί τό αἴτημα της γιά μετάθεσή του καί δήλωσε ὅτι θά ἐπιληφθεῖ τοῦ θέματος.
Στίς καταγγελίες δέν ὑπῆρχαν στοιχεῖα ἀπό τίς βαρύτατες κατηγορίες πού τώρα τοῦ ἀπαγγέλθηκαν, παρά μόνο ἔμμεσες ὑπόνοιες γιά τό ἦθος καί τήν ψυχική ἰσορροπία του λόγῳ τῆς θυμώδους καί ἐριστικῆς (ἰδιαίτερα κατά τό τελευταῖο διάστημα) συμπεριφορᾶς του.
Παρά ταῦτα (ἐπειδή εἶχε ἀναρτηθεῖ ἐν τῷ μεταξύ καί ἕνα κείμενο σέ ἱστοσελίδα ἐναντίον του) ὁ Σεβασμιώτατος τοῦ ἔδωσε ἄμεσα τήν ἐντολή ὄχι μόνο νά μη ξαναλειτουργήσει στήν Κωμιακή ἀλλά καί νά ἀναζητήσει ἄλλη Μητρόπολη ἐντός 15 ἡμερῶν ὥστε νά μετατεθεῖ διότι εἶχε πλέον ὑπάρξει δυσαρμονία, ὀξύτητα καί ἔνταση μέ μεγάλο μέρος τοῦ ποιμνίου του.
Καί ἀναφέρουμε μεγάλο μέρος διότι πρέπει νά σημειωθεῖ ὅτι καθ΄ ὅλο τό διάστημα αὐτό καί ἰδιαίτερα μετά τήν ἐντολή ἀπομακρύνσεώς του, ἡ Ἱερά Μητρόπολη κατακλυζόταν ἀπό τηλεφωνήματα, ἀνδρῶν καί γυναικῶν, (ὄχι ἀνωνύμων καί ἀγνώστων) πού διαμαρτύρονταν γιά τήν ἐνδεχόμενη ἀπομάκρυνση τοῦ Ἱερέα τους ὑποστηρίζοντας ὅτι ὁ Σεβασμιώτατος δέν θά ἔπρεπε νά ἐπηρεασθεῖ ἀπό τούς κατηγόρους του καί να ὑποχωρήσει.
Ἄμεσα λοιπόν (ἐντός τοῦ ἰδίου μηνός Φεβρουαρίου) βρέθηκε ἡ λύση τῆς μεταθέσεώς του στήν Μητρόπολη Ἰλίου στήν ὁποία καί κοινοποιήθηκε πλήρης ὁ ἀτομικός του φάκελλος καί ἔτσι ἀπολύθηκε ὀριστικά ἀπό 01-03-2011. Καμία λοιπόν ἀδιαφορία, κάλυψη, ἀδράνεια ἤ ἔστω καθυστέρηση δέν ὑπῆρξε. Ἀντίθετα ἡ ἀντίδραση τῆς Μητροπόλεως ἦταν ἄμεση καί ἀποφασιστική, δεδομένου μάλιστα ὅτι ἡ μετάθεση Κληρικοῦ ἀπαιτεῖ κατά τόν Νόμο συγκεκριμένη διαδικασία. Ἄν μάλιστα ὑπῆρχαν ἐπώνυμες καί ἐνυπόγραφες καταγγελίες γιά πράξεις ποινικά ἤ ἔστω ἐκκλησιαστικά κολάσιμες θά γινόταν ἄμεση παραπομπή του σέ τακτικές ἀνακρίσεις καί Ἐπισκοπικό Δικαστήριο.
Τό σφάλμα ὑπῆρξε στήν πρόσληψή του ὄχι διότι εἴχαμε κατηγορίες ἐναντίον του καί τίς καλύψαμε ἀλλά διότι δέν τόν γνωρίζαμε. . Δέν διεκδικοῦμε τό ἀλάθητο τῶν ἐνεργειῶν μας γι΄αὐτό καί (ἄν καί δέν τυγχάνει Κληρικός τῆς Μητροπόλεως μας) ζητᾶμε συγγνώμη γιά τό συγκεκριμένο λάθος καί τό σκάνδαλο πού δημιουργήθηκε ἐξ αἰτίας του.
Ἦταν ὅμως ἀποτέλεσμα πρῶτον τῆς δικαιολογημένης μέν ἀλλά φορτικῆς πιέσεως γιά τοποθέτηση μονίμου Ἐφημερίου στήν Κωμιακή, δεύτερον τῆς ἐξαγγελίας ἀπό τό 2010 (καί λόγῳ τῆς οἰκονομικῆς κρίσης) περιορισμοῦ μέχρι καί παύσεως τῆς δυνατότητας διορισμοῦ νέων Κληρικῶν καί τρίτον τῆς ἀγωνίας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως νά καλύψει λειτουργικά πλήρως τό ἱστορικό χωριό τῆς Κωμιακῆς πού δεσπόζει στήν ὀρεινή Νάξο καί ἔχει ἀναδείξει μεγάλες προσωπικότητες.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου