Καλύτερος ζωγράφος των Κυκλάδων, ο 10χρονος Λάμπρος Λάμπου από τη Νάξο – Αφιέρωμα του my naxos Την
Παρασκευή 18 Μαΐου, Παγκόσμια Hμέρα Mουσείων ήταν η ημέρα που έγιναν οι
βραβεύσεις των μαθητών του Πανελλήνιου διαγωνισμού ζωγραφικής – κολάζ
για το θέμα «το δέντρο που αγαπώ», μεταξύ των οποίων διακρίθηκε ως ο καλύτερος ζωγράφος των Κυκλάδων ο Λάμπρος Λάμπου μαθητής της Δ’ τάξης του 1ου Δημοτικού σχολείου Νάξου .
Tο Mουσείο Γουλανδρή Φυσικής Iστορίας – που είχε
διοργανώσει το διαγωνισμό- και που επελέγη ως τιμώμενο Mουσείο για το
2012, την πρώτη ημέρα των τριήμερων εκδηλώσεων που διοργάνωσε φέτος, την
Παρασκευή 18 Μαΐου, περιελάμβανε και τη βράβευση των μαθητών που πήραν
μέρος στο διαγωνισμό ζωγραφικής – κολάζ σε μια ξεχωριστή βραδιά που
περιελάμβανε πρόγραμμα με μουσική εισαγωγή με άρπα, ομιλίες,
χαιρετισμούς ενώ ακολούθησε και δεξίωση. Το θέμα του 10χρονου «ταλέντου» της Νάξου είχε αναδείξει το περιοδικό my naxos στο τεύχος Απριλίου.
Διαβάστε το άρθρο:
Συνέντευξη με τον 10χρονο Λάμπρο Λάμπου μαθητή της 4ης Δημοτικού – του 1ου
Δημοτικού Σχολείου Νάξου – ο οποίος αναδείχτηκε ο καλύτερος ζωγράφος
στις Κυκλάδες όσον αφορά τον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό ζωγραφικής –
κολάζ για το θέμα «το δέντρο που αγαπώ»
Δεν είναι η πρώτη φορά που το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας
διοργανώνει σχολικό διαγωνισμό, με σκοπό να δώσει κίνητρα στους μαθητές,
να τους βοηθήσει να ανακαλύψουν όχι μόνο την ιστορία της πατρίδας τους,
αλλά και τα κρυμμένα ταλέντα που ενδεχομένως έχουν μέσα τους… Επίσης,
δεν είναι η πρώτη φορά που το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου
συμμετέχει σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό δεξιοτήτων και βέβαια δεν
πληροφορείται ότι μαθητής του ή project στο οποίο έλαβε μέρος κέρδισε
κάτι που το αναδεικνύει σε ένα από τα καλύτερα σχολεία της Ελληνικής
Επικράτειας. Η δουλειά που γίνεται στο παλαιότερο σχολείο της Χώρας
Νάξου είναι αποτυπωμένη μέσα από τα βραβεία που σχεδόν κάθε χρόνο
προσθέτει στην τροπαιοθήκη του.
Φέτος με πρωτοβουλία της δασκάλας της 4ης Δημοτικού,
Αγάθης Χάλκου, δηλώθηκε συμμετοχή στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό
ζωγραφικής – κολάζ για μαθητές Δημοτικού με την ευκαιρία του εορτασμού
του έτους δασών και με τίτλο: « Το δένδρο που αγαπώ». Έναν διαγωνισμό
που ολοκληρώθηκε στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου, οι νικητές (ένας
ανά Νομό) έγιναν γνωστοί τέλη Ιανουαρίου και η βράβευσή τους (ο καθένας
εκ των νικητών θα παραλάβει μία ψηφιακή φωτογραφική μηχανή) θα
πραγματοποιηθεί στα μέσα Μαΐου, όπου τα έργα των νικητών θα εκτεθούν στο
Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας από την ημέρα των Μουσείων (18
Μαΐου) έως την ημέρα του Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου 2012)…
Και τα νέα της 20ης Ιανουαρίου (ημέρα ανακοίνωσης των
αποτελεσμάτων) ήταν εντυπωσιακά, συνάμα απρόσμενα ως προς τον νικητή… Κι
αυτό γιατί ο συγκεκριμένος μαθητής έχει πολλά προτερήματα, είναι ένα
παιδί με ποικιλία ενδιαφερόντων, όμως χωρίς να έχει ιδιαίτερη κλίση
προς την ζωγραφική. Ακόμη και η δασκάλα του ξαφνιάστηκε, αλλά η ουσία
είναι ότι ο Λάμπρος Λάμπου στα 10 του χρόνια αναδείχτηκε κορυφαίος στις
Κυκλάδες και το έργο του χαρακτηρίστηκε ως το 8ο καλύτερο απ’
όσα συμμετείχαν… Ποια η αντίδραση των συμμαθητών του; Όπως ανέφερε η
δασκάλα του κ. Χάλκου «ήταν μοναδική. Τον πήραν στα χέρια, τον σήκωσαν
ψηλά και του είπαν όλα μαζί «Μπράβο Λάμπρο». Κανένας από τους συμμαθητές
του δεν έδειξε να έχει ενοχληθεί που έχασε και κέρδισε κάποιος άλλος.
Ένιωσαν περήφανα που ένας δικός τους συμμαθητής κατακτούσε ένα τόσο
σημαντικό βραβείο. Όσο για τον ίδιο; Ξαφνιάστηκε είναι η αλήθεια γιατί
ίσως να μην θεωρούσε ότι θα μπορούσε να κερδίσει. Όμως είναι ένα παιδί
με πολύ δημιουργική φαντασία, ιδιαίτερα πρόθυμο που καλύπτει με την
θέλησή του τις όποιες αδυναμίες ενδεχομένως να έχει σε κάποια
μαθήματα»….
Ο λόγος όμως στον πρωταγωνιστή. Έναν μαθητή που ήθελε να έχει γραπτές
τις ερωτήσεις ώστε να μπορέσει να τις μελετήσει. Έναν μαθητή που με ότι
καταπιάνεται θέλει να είναι εκ των πρωταγωνιστών. Έναν μαθητή που χάρη
στην διαπαιδαγώγηση των γονιών του (οι Αντα και ο Γιώργος ποτέ δεν τον
αντιμετώπισαν ως ένα μικρό παιδί αλλά ως έναν ενήλικα με όλες τις
ευθύνες που μπορεί να κουβαλήσει στις πλάτες του) έχει άποψη και μπορεί
να την εκφράσει ακόμη και για την τρέχουσα πολιτική και οικονομική
κατάσταση με αποκορύφωμα έκφραση που διατύπωσε πρόσφατα λέγοντας «εάν η
Δημοκρατία ήταν πιο φιλόδοξη και δεν βασιζόμασταν στο χρήμα όλα θα ήταν
πιο εύκολα»…. Ένας μαθητής που αρέσκεται να …προκαλεί ζητώντας να γίνει ο
καλύτερος ακόμη και σε πράγματα που δεν ξέρει ή δεν έχει προηγούμενη
εμπειρία, όπως η ζωγραφική…
Και ο Λάμπρος Λάμπου απαντά στις ερωτήσεις που του θέσαμε:
- Τι είχες στο μυαλό σου όταν ξεκίνησες να ζωγραφίζεις το «δέντρο που αγαπώ»;
«Όταν ξεκίνησα να ζωγραφίζω είχα στο μυαλό το χωριό μου, το Σκαδό και τον πλάτανό του».
- Αντιμετώπισες κάποια δυσκολία στη διάρκεια της εργασίας σου;
«Κατά τη διάρκεια της εργασίας δεν είχα καμία δυσκολία μέχρι που
έφτασα στα φύλλα εκεί είναι η αλήθεια δυσκολεύτηκα λίγο (σ.σ. η δασκάλα
του έδειξε πώς να κάνει το σχετικό κολάζ) αλλά τελικά τα κατάφερα».
- Όταν τελείωσες την εργασία και το είδες ολοκληρωμένο ποια συναισθήματα ένιωσες;
«Όταν το ολοκλήρωσα το κοίταξα και πίστεψα ότι θα μπορούσε να
νικήσει. Γιατί είχα ζωγραφίσει το αγαπημένο μου δέντρο, τον πλάτανο του
Σκαδού»
- Είχες προηγούμενη εμπειρία στη ζωγραφική;
«Μόνο στο σχολείο είχα ανάλογη εμπειρία. Ποτέ άλλοτε στο παρελθόν»
- Θεωρείς ότι το βραβείο αυτό θα αποτελέσει κίνητρο για να ασχοληθείς με τη ζωγραφική;
«Νομίζω ότι θα το σκεφτώ σοβαρά καθώς νίκησα για να ασχοληθώ με τον συγκεκριμένο τομέα»
- Πως ένιωσες όταν έμαθες ότι κέρδισες;
«Όταν το άκουσα ενθουσιάστηκα πολύ γιατί για πρώτη φορά νίκησα. Ήταν
πολύ όμορφο συναίσθημα και το μοιράστηκα με τους συμμαθητές μου»
Η «ανάκριση» τελείωσε… Ο 10χρονος Λάμπρος είναι πάνω απ’ όλα παιδί
και το παιχνίδι τον καλεί… Αφήνει τους μεγάλους στον δικό τους κόσμο και
ετοιμάζεται για την τελετή του Μαΐου, όταν και θα βρεθεί στο Μουσείο
Γουλανδρή μαζί με τους γονείς του, για να τιμηθεί για την εργασία του.
Μακριά από τους συμμαθητές του αλλά γνωρίζοντας ότι η σκέψη τους θα τον
ακολουθεί όταν παραλαμβάνει το βραβείο της προσπάθειάς του, το οποίο το
κέρδισε χάρη στο ταλέντο του αλλά και την αγάπη τους…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου