Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Η συνέντευξη του Αντώνη Πιτταρά στην εφημερίδα Καθημερινή


https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=939d528a07&view=att&th=13a1b3910225ddcf&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_h7r96xos0&safe=1&zw&saduie=AG9B_P-OLM8xjFs_wB7VJb7acUlz&sadet=1349157332714&sads=Sp8D3X69Xdggl63Q7QoZDMxyWjgΣε πράσινη κατεύθυνση κινείται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η προώθηση υβριδικών οχημάτων κερδίζουν σταθερά έδαφος
«Πράσινη» στροφή πραγματοποιούν όλο και περισσότερο οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινητοβιομηχανίας, που βρίσκονται σε «οργασμό» για την εξεύρεση των βέλτιστων οικολογικών λύσεων. «Είμαι πλέον πεπεισμένος ότι δεν πρόκειται για μια τάση της νέας σεζόν, αλλά για μια νέα τάση ζωής» αναφέρει στην «Κ» ο Αντώνης Πιτταράς, διευθύνων σύμβουλος της Green Aim, που παρευρέθη στην έκθεση automechanica 2012 στη Φρανκφούρτη. Η κορυφαία εμπορική έκθεση παγκοσμίως φαίνεται ότι έχει «μπολιαστεί» με περιβαλλοντικές ευαισθησίες, όπως φάνηκε από τις ενδιαφέρουσες πατέντες που μπορούν κυριολεκτικά να «οδηγήσουν» σε νέας γενιάς υβριδικά αυτοκίνητα, που θα έχουν περιορίσει στο ελάχιστο τη χρήση diesel ή βενζίνης.
Tης Ιωαννας Φωτιαδη


«Η Γερμανία βασίζει το οικονομικό της μέλλον στην ηλεκτρο-αυτοκινητοβιομηχανία» σημειώνει ο κ. Πιτταράς. «Ας μην ξεχνάμε ότι παραδοσιακά η γερμανική οικονομία στηρίζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία». Βέβαια, η Γερμανία ακολουθεί το ρεύμα που έχουν ήδη δημιουργήσει οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και η Κίνα στον εν λόγω κλάδο. Επισημαίνεται ότι σήμερα κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο 900 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κατά 98% «καίνε» συμβατικά καύσιμα, ενώ, καθώς η ζήτηση αυξάνεται, υπολογίζεται ότι το 2020 θα φτάσουν το 1,1 δισ. οχήματα. Ως εκ τούτου, η προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών είναι επιτακτική ανάγκη.
Χωρίς θόρυβοΣτο ερευνητικό της Opel, στο κρατίδιο του Εσσεν, η «Κ» οδήγησε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λειτουργεί με μπαταρία ιόντων λιθίου: η εμπειρία θύμιζε οδήγηση με αυτόματο αυτοκίνητο, μόνο που τώρα η όλη διαδικασία ήταν εντελώς αθόρυβη. Ενα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα της εν λόγω τεχνολογίας είναι ότι μειώνει σημαντικά την ηχορρύπανση, από την οποία πάσχουν οι κάτοικοι των μεγάλων πόλεων.
Φυσικά, ακόμα υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης. Το θέμα της επαναφόρτισης, ο φόβος δηλαδή ενός οδηγού ότι μπορεί να «μείνει» στον δρόμο όταν το όχημα θα αποφορτιστεί, όπως συμβαίνει με το κινητό, προβληματίζει ακόμα πολλούς. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως, που διατίθενται σήμερα στην αγορά ονομάζονται «υβριδικά» ακριβώς επειδή λειτουργούν με ηλεκτροκίνηση και όταν αυτή τελειώνει, ενεργοποιείται η αντλία της βενζίνης ή του diesel. «Με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούν τα νέα μοντέλα, μπορεί κάποιος να διανύσει από 40 έως 80 χιλιόμετρα» εξηγεί στην «Κ» ο Dr. Berger, υπεύθυνος του ερευνητικού κέντρου της εταιρείας στο Mainz-Kastel. Για διαδρομές εντός πόλεων η εν λόγω δυναμική αρκεί. Μάλιστα, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η αποδοτικότητα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη σε χαμηλές ταχύτητες, σε συνθήκες «ξεκίνα - σταμάτα». Δηλαδή εντός αστικών κέντρων. «Το 80% των μετακινήσεων με αυτοκίνητο καθημερινά δεν ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα» υπογραμμίζει. Επίσης, η επαναφόρτιση κυμαίνεται στις τέσσερις ώρες. Στη Γερμανία υπάρχουν στα πέριξ των πόλεων μονάδες για τη διαδικασία της επαναφόρτισης.
Ο αντίλογος, βέβαια, επ’ αυτού είναι ότι ακόμα και με αυτή τη μέθοδο η χρήση αυτοκινήτου δεν είναι εντελώς φιλική προς το περιβάλλον, αφού και για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιούνται ορυκτά καύσιμα - συχνά παράγεται σε λιθανθρακικές μονάδες. Στη Γερμανία, βέβαια, ήδη ένα μεγάλο ποσοστό (16,8%) παράγεται από ΑΠΕ, δεν ισχύει όμως το ίδιο για τη χώρα μας. Οι εκπομπές ρύπων όμως παραμένουν πάντα μηδενικές. Ενα εμπόδιο, τέλος, που μοιάζει τη στιγμή αυτή ανυπέρβλητο για τα ελληνικά δεδομένα είναι η «τσιμπημένη» τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, εξελίσσονται μέρα με τη μέρα και άλλες φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες αυτοκινήτου. Τα αυτοκίνητα με το υδρογόνο, για παράδειγμα, φαίνεται ότι στο μέλλον μπορούν να αλλάξουν το τοπίο, καθώς το υδρογόνο μπορεί να παραχθεί από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: