Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Λαϊκά Παραδοσιακά Μουσικά Όργανα και ο εξοπλισμός του βοσκού (βίντεο φωτογραφίες)

 Ονομάζομαι Νικόλαος Μουστακης γεννημένος στο Φιλώτι Νάξου το 1959, από μικρή κιόλας ηλικία άρχισα να ασχολούμαι ερασιτεχνικά με την λαϊκή παραδοσιακή τέχνη. Η επαφή με το αντικείμενο άρχισε στην ηλικία των 18 ετών όπου με μεταβιβαστή των γνώσεων του ο πατέρας μου με καθοδήγησε για την κατασκευή της τσαμπούνας και του τουμπακιού. Ο πατέρας μου κατείχε δικαιωματικά τον τίτλο του μάγου της τσαμπούνας καθώς ήταν μοναδικός στο είδος του. Κατά γενική ομολογία ήταν άριστος τσαμπουνιάρης. Για τις υπόλοιπες κατασκευές μου μάθαινα ρωτώντας παλαιοτέρους
 κατασκευαστές που δεν είναι πλέον εν ζωή. Τις περισσότερες φορές όταν τελειοποιηθεί κάτι με το οποίο έχω ασχοληθεί από τα έργα μου το θαυμάζω με ζήλο. Κρατώντας λοιπόν την παράδοση αιώνων ενεργή και δημιουργώντας με μεράκι, είμαι από τους λίγους μαστόρους στο χωριό μου που διατηρούν την παράδοση ποιοτική και γι' αυτό προσπαθώ να την κρατήσω ενεργή και να την μεταλαμπαδεύσω στην νέα γενιά. Τα έργα μου τα κατασκευάζω στο εργαστήρι μου όπου βρίσκεται στο Φιλώτι της Νάξου στην περιοχή Άγιος Ανδρέας. Όλα όσα φτιάχνω είναι χειροποίητα και δημιουργούνται με τον πιο παραδοσιακό τρόπο χρησιμοποιώντας αυτοσχέδια εργαλεία. Τα περισσότερα από τα έργα μου υλοποιούνται τους χειμερινούς μήνες διότι φτιάχνονται στο καμίνι (τύπου φούρνος υψηλής θερμοκρασίας),καθώς το καλοκαίρι δεν είναι εφικτό να ανάψουμε φωτιά λόγο του θερμού κλίματος. Μερικά από αυτά είναι το μαχαίρι και το κουδούνι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: