Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2017

Λιμάνι Νάξου: Στο κόκκινο το κυκλοφοριακό τους καλοκαιρινούς μήνες

Από τις σημαντικότερες, αν όχι η σημαντικότερη επισήμανση, του επικεφαλής του Μελετητικού Γραφείου για το Master Plan λιμένα Νάξου, Αλβέρτου-Παύλου Γιαμίν, στη δεύτερη ανοιχτή ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο Δημαρχείο: «Πλήρης κορεσμός οδικού δικτύου κατά την άφιξη μεγάλων ΕΓ–ΟΓ πλοίων τη θερινή περίοδο. Οι προσβάσεις προς/από τον λιμένα είναι περιορισμένες…». Έγινε και πάλι λόγος περί κατασκευής εμπορικού λιμανιού στο νησί, ενώ επισημάνθηκε και η ανάγκη βελτίωσης της κυκλοφοριακής εικόνας όπως αυτή διαπιστώνεται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών επί της παραλιακής οδού και του κεντρικού προβλήτα…
Του Γιάννη Βλαχάκη - εφ. Κυκλαδική

Στοιχεία και διαπιστώσεις κατατέθηκαν στην παρουσίαση-διάλογο για το Master-Plan του λιμανιού και της χερσαίας ζώνης της Νάξου, που πραγματοποιήθηκε χτες στο δημοτικό κατάστημα Νάξου.

Μερικές από τις αδυναμίες που εντόπισε το Μελετητικό Γραφείο Γιαμίν:
1. Χρήσεις αναψυχής και τουρισμού παραλιακού μετώπου-ανιχνευόμενες συγκρούσεις και πιθανά προβλήματα...
2. Εμπλοκή ασύμβατων και επικίνδυνων χρήσεων στο χώρο του λιμένα και του οικισμού (εμπορική – ακτοπλοϊκή λειτουργία)…
3. Χαμηλό επίπεδο εξυπηρετήσεως επιβατών και οχημάτων κατά την θερινή περίοδο λόγω περιορισμένου χερσαίου χώρου και ανεπαρκών οδικών προσβάσεων…
Ο κ. Γιαμίν, έκανε λόγο περί α) δημιουργίας νέου ακτοπλοϊκού λιμένα σε απόσταση από τους παραδοσιακούς οικισμούς – ανάπλαση παραλιακού μετώπου προς απόδοση σε τουριστικές / αλιευτικές χρήσεις (κατεύθυνση του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης) και β) ενισχύσεως των υποδομών του αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών, βελτίωση της εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας…

Ο κορεσμός… / Τα παράνομα «παρκαρισμένα» στην Παπαβασιλείου, στην Ηρώων Πολυτεχνείου και στην Κοντολέοντος… / Η άναρχη κίνηση και στάθμευση οχημάτων…



Ο συγκοινωνιολόγος, Δ. Κούτσουρας, καταθέτοντας τις απόψεις του, υπογράμμισε:

Γενικά, όπως γνωρίζετε όλοι, η συγκοινωνιακή σύνδεση του λιμένα με το οδικό δίκτυο του οικισμού (της Χώρας Νάξου) έχει αρκετές αδυναμίες. Είναι προβληματική.
Εδώ, είναι το σχέδιο το οποίο έχουμε κάνει στο πλαίσιο της μελέτης στο οποίο έχουμε καταγράψει το βασικό οδικό δίκτυο, τις διαδρομές πρόσβασης προς το λιμάνι, τους χώρους στάθμευσης και τα σημεία που επιτρέπεται η παρόδια στάθμευση ή η στάση στο βασικό οδικό δίκτυο.
Κατ’ αρχάς το οδικό δίκτυο της Χώρας παρουσιάζει ήδη προβλήματα κατά την αιχμή της θερινής περιόδου, με την άφιξη των μεγάλων πλοίων της ακτοπλοΐας, κατά τις πρωινές ώρες, το οδικό δίκτυο “φορτίζεται” υπέρογκα. Έτσι, καταλήγουμε πλέον στον πλήρη κορεσμό του οδικού δικτύου κατά την άφιξη των πλοίων και αυτό έχει να κάνει σε σχέση τόσο με την κίνηση του λιμένα όσο και, βέβαια, με τις προσβάσεις, οι οποίες είναι πολύ περιορισμένες. Συγκεκριμένα, έχουμε δύο προσβάσεις για την είσοδο στο λιμένα (από την παραλιακή οδού και την Ηρώων Πολυτεχνείου) και μία έξοδο από την Ηρώων Πολυτεχνείου. Αυτή και μόνο.
Το Λιμεναρχείο διευκολύνει την κατάσταση έμπροσθεν της πλατείας Ηρώων που κόβει κατά κρίση την παραλιακή οδό  κατά το διάστημα 12:00 έως 14:00 κατά την θερινή περίοδο. Αυτό σημαίνει ότι πλέον τόσο η είσοδος όσο και η έξοδος, όταν έρχονται τα μεγάλα πλοία της ακτοπλοΐας είναι μόνο από την οδό Ηρών Πολυτεχνείου (δρόμος 1ου Δημοτικού).
Απ’ εκεί και πέρα, στην πλατεία Ηρώων, η εικόνα που εμφανίζεται είναι μια εικόνα πλήρους κορεσμού.
Έχουμε άναρχη κίνηση και στάθμευση οχημάτων που προσεγγίζουν τον λιμένα ή φεύγουν από αυτό, έχουμε τα ταξί, τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ, τα τουριστικά και λοιπά ξενοδοχειακά οχήματα, τα ενοικιαζόμενα οχήματα κ.λπ.
Κατά την περίοδο στην οποία έχουμε μεγάλο κύμα εξόδου από το νησί, κατά τα τέλη Αυγούστου, οι χερσαίοι χώροι του λιμένα-του κύριου προβλήτα δεν επαρκούν για την αναμονή των οχημάτων (το “ντάνιασμα” που λέμε) και έτσι χρησιμοποιείται τόσο ο διάδρομος προσπέλασης όσο και σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μέρος της πλατείας Ηρώων, κάτι που σημαίνει ότι επιβαρύνεται επιπρόσθετα η πλατεία Ηρώων από τα αναμένοντα πλέον οχήματα.
Επίσης έχουμε και κάποια προβλήματα παρόδιας στάθμευσης στις οδούς Παπαβασιλείου, στην Ηρώων Πολυτεχνείου και στην Κοντολέοντος που έχουν να κάνουν σε σχέση με σταθμεύσεις και παράνομες σταθμεύσεις κ.λπ.
Απ’ εκεί και πέρα, γενικά οι υποδομές στην πλατεάι Ηρώων, δεν έχουν την ορθή οργάνωση. Υπάρχει ελλιπής οργάνωση των υποδομών επί της πλατείας Ηρώων.
Όλα αυτά τα φαινόμενα, δηλ. η ελλιπής οργάνωση στην πλατεία και επίσης το ότι έχουμε μόνο μία διαδρομή εισόδου και εξόδου από το λιμάνι προκαλεί μεγάλο κορεσμό του δικτύου και πλέον η σύνδεση του οδικού δικτύου με τον λιμένα είναι εξόχως προβληματική.
 
Δυνάμεις, αδυναμίες, ευκαιρίες, απειλές, ο προσδιορισμός αναγκών και το όραμα για τον Λιμένα Νάξου…

Ο επικεφαλής του μελετητικού Γραφείου Γιαμίν που επιφορτίστηκε με την εκπόνηση του Master-Plan του λιμανιού και της χερσαίας ζώνης της πόλεως Νάξου, παρουσίασε και ανέλυσε τα πρώτα ευρήματα και συμπεράσματα της μελέτης η οποία στο πλαίσιο της α’ φάσης του Master-Plan ήδη ολοκληρώθηκε…

Παρατηρήσεις και επισημάνσεις Γιαμίν:
Δυνάμεις – Αδυναμίες – Ευκαιρίες – Απειλές…


Η μελέτη:
Συνοψίζει τα αποτελέσματα της ανάλυσης της υφιστάμενης κατάστασης και των προβλέψεων του μεταφορικού έργου σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Οι «Δυνάμεις» και «Αδυναμίες» εκφράζουν το εσωτερικό περιβάλλον του Λιμένα.
Οι «Ευκαιρίες» και «Απειλές» προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον.
Δυνάμεις (1)
Άμεση σύνδεση λιμένα με το κέντρο το οικισμού - σημεία ενδιαφέροντος - υπηρεσίες - τουριστικά αξιοθέατα.
Σημαντική υποδομή εξυπηρέτησης της ακτοπλοΐας που μπορεί να αξιοποιηθεί.
Ικανοποιητικό πλάτος της παραλιακής οδού
Ο λιμένας ανήκει στο αναλυτικό (comprehensive) δίκτυο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Δυνάμεις (2)
Πυκνότητα-ποικιλία γραμμών ακτοπλοΐας & αυξημένη συνδεσιμότητα (κυρίως τους θερινούς μήνες).
Σημαντική κίνηση τουριστικών σκαφών (yachts και ιστιοπλοϊκά - μικρή κίνηση κρουαζιερόπλοιων.
Θετική οικονομική εικόνα του λιμένα με κύρια κατηγορία εσόδων τις λιμενικές υπηρεσίες.
Δυνάμεις (3)
ΔΛΤ Νάξου: Φορέας διαχείρισης λοιπών λιμενίσκων και καταφυγίων της Νάξου, λιμανιών Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού.
Κατά το έτος 2022 (μόλις σε μία 5ετία) αναμένονται ιστορικά υψηλά σε αριθμό επιβατών και οχημάτων.
Αδυναμίες (1)
Υπέρβαση της γραμμής δόμησης από τη γραμμή παραλίας σε κάποια τμήματα, και από τη γραμμή χερσαίας ζώνης λιμένα προς βόρεια.
Τεχνικές αδυναμίες λιμενικών έργων: ελλιπής προστασία από κυματισμούς, ανεπαρκής χερσαίος χώρος, ανεπαρκής χώρος ελιγμών πλοίων, έλλειψη προσκρουστήρων
Διαμορφωμένος-πυκνοδομημένος οικιστικός ιστός στο παραλιακό μέτωπο. Σημαντικά τμήματα του θαλάσσιου χώρου είναι αρχαιολογικοί χώροι.
Αδυναμίες (2)
Χρήσεις αναψυχής και τουρισμού παραλιακού μετώπου-ανιχνευόμενες συγκρούσεις & πιθανά προβλήματα.
Εμπλοκή ασύμβατων και επικίνδυνων χρήσεων στο χώρο του λιμένα & του οικισμού (εμπορική – ακτοπλοϊκή λειτουργία)
Χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης επιβατών και οχημάτων κατά τη θερινή περίοδο λόγω περιορισμένου χερσαίου χώρου και ανεπαρκών οδικών προσβάσεων
Αδυναμίες (3)
Πλήρης κορεσμός οδικού δικτύου κατά την άφιξη μεγάλων ΕΓ–ΟΓ πλοίων (τη θερινή περίοδο). Οι προσβάσεις προς/από τον λιμένα είναι περιορισμένες.
Εικόνα κορεσμού επί της πλατείας Ηρώων. Άναρχη κίνηση-στάθμευση οχημάτων που προσεγγίζουν ή αποχωρούν από το λιμένα, (ταξί, λεωφορεία ΚΤΕΛ, κ.λπ.)
Χρήση του κύριου προβλήτα ως χώρου αναμονής οχημάτων όπως επίσης του διαδρόμου προσπέλασης και σε εξαιρετικές περιπτώσεις μέρους της Πλατείας Ηρώων
Αδυναμίες (4)
Προβλήματα παρόδιας στάθμευσης στις οδούς Παπαβασιλείου, Ηρώων Πολυτεχνείου και Κοντολέοντος (παράνομη στάθμευση, διπλοστάθμευση κ.λπ.).
Ανεπαρκής εξυπηρέτηση τουριστικών-αλιευτικών σκαφών και εμπλοκή χρήσεων.
Ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές στον επιβατικό λιμένα.
Ανύπαρκτες στο αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών.
Ανομοιόμορφος νυχτερινός φωτισμός χερσαίου χώρου.
Αδυναμίες (5)
Περιορισμένες & προαιρετικές προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων λόγω εξυπηρέτησης εκτός των ωρών εξυπηρέτησης της ακτοπλοΐας
Αδυναμία υλοποίησης κώδικα ασφαλείας ISPS λόγω έλλειψης χερσαίου χώρου
Τα υφιστάμενα λιμενικά έργα δεν διαθέτουν Περιβαλλοντικούς Όρους.
Ευκαιρίες (1)
Αναγνώριση της σημασίας της αναβάθμισης των λιμενικών υπηρεσιών
Αναπροσαρμογή χερσαίας ζώνης λιμένα και των Περιβαλλοντικών Όρων μέσω της έγκρισης του ΠΕΑΛ
Τάση αύξησης του αλλοδαπού τουρισμού στη χώρα και στις Κυκλάδες γενικότερα.
Ενίσχυση ελκυστικότητας νήσου μέσω προγραμματισμού χωροθέτησης υδατοδρομίου.
Ευκαιρίες (2)
Δημιουργία νέου ακτοπλοϊκού λιμένα σε απόσταση από τους παραδοσιακούς οικισμούς – ανάπλαση παραλιακού μετώπου προς απόδοση σε τουριστικές / αλιευτικές χρήσεις (κατεύθυνση του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού
Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης)
Λειτουργία και χωροθέτηση αποκλειστικών εμπορικών λιμένων (κατεύθυνση του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Νοτίου
Αιγαίου)
Ευκαιρίες (3)
Τάσεις αύξησης της κρουαζιέρας (σε διεθνές επίπεδο)-πιθανή αύξηση του μεριδίου αγοράς της Νάξου.
Άμβλυνση φαινομένων εποχικότητας του τουρισμού, μέσω υιοθέτησης εναλλακτικών τουριστικών προϊόντων
Διατήρηση της αλιευτικής δραστηριότητας.
Απειλές (1)
Πιθανότητα εκδήλωσης ατυχημάτων στη λιμενική εγκατάσταση λόγω εξυπηρέτησης δεξαμενόπλοιων.
Συμβολή νέας μορφής λιμένα στον κορεσμό της περιοχής.
Αλλοίωση παραδοσιακού χαρακτήρα οικισμού.
Μη αυξημένες δυνατότητες ανάπτυξης λιμενικών έργων εξαιτίας των κηρυγμένων ενάλιων και χερσαίων περιοχών και του σημαντικού κυκλοφοριακού προβλήματος.
Απειλές (2)
Περιορισμοί στη χρηματοδότηση των επενδυτικών έργων (περιορισμός πόρων ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη λιμένων)
Η χωροθέτηση του υδατοδρομίου στην κάθετη αποβάθρα του κύριου προβλήτα θα δυσχεράνει ακόμα περισσότερο τις λιμενικές λειτουργίες
Πιθανές πιέσεις - απειλές (από την επέκταση των έργων) προστατευόμενων υποθαλάσσιων οικολογικών συστημάτων (Posidonia Oceanica)
Προσδιορισμός αναγκών λιμένα
Αναβάθμιση λιμενικών υποδομών και επιπέδου εξυπηρέτησης επιβατών-οχημάτων καθώς και η κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του οικισμού.
Αρμονική συνύπαρξη του λιμένα με τον οικισμό (άρση συγκρούσεων χρήσεων).
Επανακαθορισμός χερσαίας και ορισμός θαλάσσιας ζώνης λιμένα - καθορισμός συγκεκριμένων χρήσεων σε κάθε τμήμα της και απεμπλοκή τουριστικών-αλιευτικών χρήσεων.
Προσδιορισμός αναγκών λιμένα
Βελτίωση επιπέδου εξυπηρέτησης τουριστικών σκαφών και επιβατών.
Αποτελεσματικότερη οργάνωση και βελτίωση αλιευτικής δραστηριότητας.
Βελτίωση επιπέδου εξυπηρέτησης επιβατών των κρουαζιερόπλοιων και σταθεροποίηση-πιθανή αύξηση του μεριδίου αγοράς του νησιού στον θαλάσσιο τουρισμό γενικότερα.
Όραμα για το Λιμένα Νάξου
Βέλτιστη και ασφαλή εξυπηρέτηση των επισκεπτών και των κατοίκων σε βραχυ/μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα με διατήρηση και αναβάθμιση των λιμενικών υπηρεσιών, εντός των περιορισμών και με γνώμονα την αρμονική
συνύπαρξη με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της Νάξου.
Στρατηγικοί Στόχοι
Α. Σύνολο λιμενικών υποδομών
Οριοθέτηση και αξιοποίηση της
χερσαίας ζώνης λιμένα – βελτίωση της σχέσης λιμένα οικισμού
Βραχυ/μεσοπρόθεσμες αναπτυξιακές προτάσεις:
Επανακαθορισμός της χερσαίας ζώνης και των χρήσεων εντός αυτής, καθορισμός θαλάσσιας ζώνης λιμενικών έργων – έκδοση περιβαλλοντικών όρων
Κυκλοφοριακές διευθετήσεις
Στρατηγικοί Στόχοι
Επιβατική Λειτουργία
Βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των επιβατών και των οχημάτων της ακτοπλοΐας.
Βραχυ/μεσοπρόθεσμες αναπτυξιακές προτάσεις:
Ανάπτυξη και βελτίωση της υφιστάμενης υποδομής ανάλογα με τις προκύπτουσες ανάγκες
Αναδιοργάνωση των υφιστάμενων λειτουργιών / χρήσεων
Οι προτάσεις των έργων βελτίωσης και επέκτασης των υποδομών του λιμένα θα λάβουν υπόψη την ήδη χωροθετημένη θέση των υδροπλάνων.
Στρατηγικοί Στόχοι
Επιβατική Λειτουργία
Βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των επιβατών και των οχημάτων της ακτοπλοΐας.
Μακροπρόθεσμες αναπτυξιακές προτάσεις:
Μεταφορά του επιβατικού λιμένα σε άλλη θέση εκτός του οικιστικού ιστού

Οι στρατηγικοί στόχοι και η τουριστική λειτουργία…

Ενίσχυση υποδομών του αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών, βελτίωση της εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας
Βραχυ/μεσοπρόθεσμες αναπτυξιακές προτάσεις:
Αναδιοργάνωση χρήσεων υφιστάμενων υποδομών.
Περιορισμένη επέκταση υφιστάμενων υποδομών ή/και κατασκευή πλωτού αγκυροβολίου
Δημιουργία κτιριακών εγκαταστάσεων
Δημιουργία νέας λιμενικής εγκατάστασης εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής και mega yachts.
Στρατηγικοί Στόχοι
Τουριστική λειτουργία
Ενίσχυση υποδομών του αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών, βελτίωση της εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας
Μακροπρόθεσμες αναπτυξιακές προτάσεις:
Αξιοποίηση της υποδομής του υφιστάμενου επιβατικού λιμένα για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων
Στρατηγικοί Στόχοι
Αλιευτική λειτουργία
Διατήρηση και οργάνωση αλιευτικών δραστηριοτήτων
Αναπτυξιακή πρόταση:
Αναδιοργάνωση χρήσεων υφιστάμενων υποδομών και χωροθέτηση αλιευτικού καταφυγίου
Στρατηγικοί Στόχοι
Εμπορική λειτουργία
Απεμπλοκή της εμπορευματικής δραστηριότητας από τις λοιπές χρήσεις του υφιστάμενου λιμένα.
Βραχυ/μέσοπρόθεσμη πρόταση:
Θέσπιση θεσμικών λειτουργικών περιορισμών μέχρι τη μεταφορά της εμπορευματικής λειτουργίας σε κατάλληλη θέση.



Εν όψει της συντάξεως της β’ φάσεως του Master-Plan (του λιμανιού και της χερσαίας ζώνης) της Νάξου, το Μελετητικό Γραφείο που καταγίνεται εδώ και τουλάχιστον τρεις μήνες με το κορυφαίας σημασίας αυτό ζήτημα, έκρινε πως απαραίτητο «εργαλείο» στα χέρια του (για να μη πέσει έξω στον σχεδιασμό του) είναι ο αριθμός των οχημάτων που ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες πάνε κι έρχονται στον κεντρικό προβλήτα του λιμανιού…    

Το πιθανότερο, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, είναι, από τον επόμενο καλοκαίρι να δούμε τον κεντρικό παραλιακό δρόμο να λειτουργεί ως δρόμος εξόδου από το λιμάνι. Αν γίνει αυτό, οι έξοδοι από το λιμάνι θα είναι δύο. Ο (γνωστός δρόμος) του Ποταμού (που περνά μπροστά από το 1ο Δημοτικό Σχολείο) και ο παραλιακός…
Ως προς τούτο συμφωνεί και το Λιμεναρχείο Νάξου, αφού σχετική πρόταση έχει κάνει από πρόπερσι στον Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων. Η πρόταση αυτή ουδέποτε «έπιασε φωτιά»… Ήρθε όμως, προ καιρού, ο επικεφαλής του μελετητικού Γραφείου που έχει αναλάβει να εκπονήσει το Master-Plan του λιμανιού και της χερσαίας ζώνης, ο κ. Γιαμίν, για να δηλώσει εις επήκοον όλων, στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, ότι εάν δεν βελτιωθεί η κυκλοφορία των οχημάτων επί της χερσαίας ζώνης το Master-Plan δεν θα εγκριθεί. Με άλλα λόγια: Το «μυστικό» - η καθοριστικής σημασίας παράμετρος που αφορά στην υλοποίηση του Maser-Plan, ακούει στο όνομα «Κυκλοφοριακό»…

Κατόπιν τούτου, αναμενόμενο ήτανε οι αρμόδιοι του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, να μπουν στην διαδικασία να προχωρήσουν στην τροποποίηση-αλλαγής της κυκλοφοριακής μελέτης η οποία προ ετών ήρθε να υιοθετήσει την υφιστάμενη εδώ και πάρα πολλά έτη ρύθμιση (μονοδρόμηση) του κεντρικού παραλιακού δρόμου, ο οποίος ως γνωστόν λειτουργεί (επί σειρά πολλών ετών) ως κάθοδος προς το λιμάνι. Με άλλα λόγια, το Master-Plan ανατρέπει την ισχύουσα κυκλοφοριακή ρύθμιση που αφορά στην χερσαία ζώνη.

Ο παραλιακός δρόμος από κάθοδος (πάει να γίνει) άνοδος…

Στον αντίποδα των παραπάνω εξελίξεων, η αναμενόμενη σήμερα έναρξη της δεύτερης φάσεως της Δημόσιας Διαβουλεύσεως, με την συμμετοχή καπεταναίων, αλιέων (επαγγελματιών και ερασιτεχνών), επαγγελματιών οδηγών (ταξί και λεωφορείων) και όλων εκείνων που με την ένα ή τον άλλο τρόπο δραστηριοποιούνται στον κεντρικό προβλήτα και στην χερσαία ζώνη.

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε ότι μέχρι σήμερα ουδείς έχει κάνει λόγο για την συμμετοχή του Μελετητικού Γραφείου Περιμένη που εκπόνησε την κυκλοφοριακή μελέτη για την Χώρα Νάξου, προ ετών. Μια μελέτη η οποία σε ό,τι έχει να κάνει σε σχέση με την εικόνα που εμφανίζει η χερσαία ζώνη του λιμανιού, δεν απέδωσε.
Οφθαλμοφανές είναι το πρόβλημα με το μέγα μποτιλιάρισμα που σημειώνεται από την μια άκρη της χερσαίας ζώνης ίσαμε την άλλη.
Στο μεταξύ και με βάση τον σχεδιασμό του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής οι λιμένες της χώρας μας κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες: Σε λιμένες διεθνούς ενδιαφέροντος, σε λιμένες εθνικής σημασίας, σε λιμένες μείζονος ενδιαφέροντος και σε λιμένες τοπικής σημασίας. Πρόθεση του Υπουργείου είναι να εκπονηθούν ή επικαιροποιηθούν όπου ήδη είχαν εκπονηθεί από τα 32 λιμάνια σε πρώτη φάση προγραμματικά σχέδια τα οποία θα προσδιορίζουν τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης λιμένα, οι επιτρεπόμενες προσχώσεις, οι χρήσεις γης, οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάθε αναγκαίο στοιχείο για την λειτουργικότητα και ασφάλεια του λιμένα.
Μετά την εκπόνηση του Προγραμματικού Σχεδίου κάθε λιμένα, και προ της υποβολής του προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Αναπτύξεως Λιμένων, θα πρέπει να λαμβάνεται η γνώμη του Δήμου στον οποίο υπάγεται ο λιμένας, μέσω σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής είναι η χώρα να διαθέτει σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις, που θα μπορούν να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες και θα είναι σε θέση να σταθούν με αξιώσεις στο διεθνή ανταγωνισμό. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο, διά της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, σχεδίασε τις τεχνικές προδιαγραφές, με τις οποίες θα εκπονούνται ή θα αναθεωρούνται τα Master-Plan των λιμένων. Και υπογραμμίζει ότι θέτει τις βάσεις ώστε οι ελληνικοί λιμένες να γίνουν πραγματικά οχήματα αναπτύξεως για τον τόπο μας.

Η επόμενη φάση -η β’ φάση του Master-Plan- θα διαρκέσει τουλάχιστον επτά μήνες.

Ακούστε εδώ ποια στάδια περιλαμβάνει η εκπόνηση του Master Plan για το Λιμάνι Νάξου


Newsroom Cyclades Voice

Δεν υπάρχουν σχόλια: