Σάββατο 18 Μαΐου 2019

Νίκος Χωριανόπουλος Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος της δημοτικής παράταξης «Γαλάτσι από κοινού» με υποψήφια δήμαρχο την Αγγέλικα Σαπουνά

1. Κατ’ αρχήν απευθυνόμαστε σε συμπολίτες σαν εμάς: αριστερούς, προοδευτικούς, δημοκράτες. Ανθρώπους δηλαδή με αρχές, ευαισθησίες και νοοτροπία με χαρακτηριστικά και επιδιώξεις όπως:
• Η πρόταξη του συλλογικού έναντι του ατομικού, η συλλογική λειτουργία, η συναίνεση, η σύνθεση, η επιδίωξη προσέγγισης του κοινά αποδεκτού.
• Η αντίθεση στην ξενοφοβία, το ρατσισμό και τις διακρίσεις, την ακροδεξιά και το φασισμό
• Η προάσπιση των δικαιωμάτων, των δημόσιων χώρων και αγαθών, του δημόσιου συμφέροντος..
• Η οικολογική ευαισθησία, η έγνοια για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή. • Η αναγνώριση της αξίας και επιδίωξη της κοινωνικής συνοχής, των ανθρώπινων σχέσεων, της...
αλληλεγγύης, της καλαισθησίας, του πολιτισμού, της
άσκησης και του αθλητισμού.
2. Η Δ.Π. «Γαλάτσι από κοινού» έχει αφετηρία και κορμό το ΣΥΡΙΖΑ, συνεργάζεται με τους Οικολόγους Πράσινους και την Κίνηση «Πράττω» περιλαμβάνει ανένταχτους κυρίως αριστερούς πολίτες. Υποστηρίζουμε την απλή αναλογική, τις συνεργασίες και τις συναινέσεις. Είμαστε η μόνη Δ.Π. στο Γαλάτσι που απευθύναμε πρόσκληση σε ανοιχτή εκδήλωση στο «Καμίνι» σε παρατάξεις, φορείς, συλλογικότητες και μεμονωμένα άτομα για να εξετάσουμε δυνατότητες συνεργασίας πριν και μετά τις εκλογές.




3. Δίνουμε έμφαση στη διαφάνεια, στη νοικοκυρεμένη οικονομική διαχείριση, στην κοινωνική μέριμνα. Θα αξιοποιήσουμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία που διατίθενται από την Κυβέρνηση και την Περιφέρεια. Στόχος η καλή λειτουργία του Δήμου και η βελτίωση των λειτουργιών στην πόλη, με χρήσεις γης και κυκλοφοριακές μελέτες και τελικά η βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων.
4. Βασικές μας επιδιώξεις είναι η δημιουργία κεντρικής πλατείας, η μόνιμη παραχώρηση του Παλαί στην Αυτοδιοίκηση για σκοπούς πολιτιστικούς και αθλητικούς, η προστασία και βελτίωση των ελεύθερων χώρων και του πρασίνου. Επίσης η ανακύκλωση των απορριμάτων με διαχωρισμό στην πηγή είναι στο κέντρο της πολιτικής μας αφού η προώθησή της θα έχει εκτός των άλλων σημαντικότατα οικονομικά οφέλη για το Δήμο και τελικά τους δημότες μας (π.χ. μείωση δημοτικών τελών).
5. Το όραμά μας για την πόλη περιλαμβάνει κι άλλες πολεοδομικές παρεμβάσεις: λειτουργικές, ελκυστικές πλατείες, μελετημένες πεζοδρομήσεις, ασφαλείς παιδικές χαρές. Όλα αυτά όπως και το άνοιγμα σχολείων για παιδιά και δημότες θα συμβάλουν στο ζωντάνεμα των γειτονιών, και βοηθήσουν στην αποτροπή της αποξένωσης των κατοίκων και τη συμμετοχή στα κοινά μέσα από συλλογικές δραστηριότητες, πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις, σε διατύπωση αιτημάτων και διεκδικήσεις που μαζί με θεσμικές διαδικασίες συμμετοχής (διαβούλευση, απολογισμοί, συμμετοχικοί προϋπολογισμοί κ.ά.) θα οδηγούν το Δήμο συνολικά σε βήματα μπροστά και σε μια πόλη που δε θα την κατοικούμε απλώς αλλά θα τη ζούμε και θα τη χαιρόμαστε.


• Η ενδυνάμωση των υπηρεσιών του Δήμου από μόνιμες θέσεις εργασίας-προσλήψεις και όχι από ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Νίκος Χωριανόπουλος
Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος
της δημοτικής παράταξης «Γαλάτσι από κοινού»
με υποψήφια δήμαρχο την Αγγέλικα Σαπουνά
Περιοδεία στη Βείκου με το Σκουρλέτη

 Γαλάτσι : Η επόμενη μέρα


του Κοσμά Παυλίδη
υποψήφιου δημοτικού σύμβουλου με την παράταξη «Γαλάτσι Από Κοινού»
Βρισκόμαστε δέκα μέρες πριν από τις δημοτικές εκλογές και ελάχιστη αναφορά έχει γίνει μέχρι τώρα από τις περισσότερες δημοτικές παρατάξεις στις τρεις σημαντικότερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η επόμενη δημοτική αρχή :
· την προσαρμογή του πολεοδομικού χάρτη της πόλης στις ανάγκες των επόμενων δεκαετιών
· την βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των κατοίκων του Γαλατσίου μετά την υποβάθμιση που προκάλεσε η κρίση του 2010
· τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του δήμου ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις απαιτήσεις της νέας ψηφιακής εποχής.
Είναι προτιμότερο λοιπόν, αντί να συζητάμε για όσα έκανε ή δεν έκανε ο δήμαρχος, να δούμε συνολικά τι θα πρέπει να κάνει η επόμενη δημοτική αρχή για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά αυτές τις προκλήσεις.
Χωρική Ανάπλαση
Η πόλη μας μπορεί να περιγραφεί πολεοδομικά σαν μια πλήρως κορεσμένη αστική περιοχή μικτής χρήσης με τρία κύρια χαρακτηριστικά :
· την παντελή σχεδόν απουσία ελευθέρων χώρων, ενταγμένων στο εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο του 1991
· την παλαιότητα της πλειοψηφίας των κτιρίων που χρησιμοποιούνται για κατοικία, ιδιαίτερα στις περιοχές που κατοικήθηκαν για πρώτη φορά στις δεκαετίες του 60 και του 70
· την διαθεσιμότητα αρκετών, σύγχρονων σχετικά, επαγγελματικών χώρων που παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητοι, καθώς η κατασκευή τους ολοκληρώθηκε την περίοδο 2007-2010, ταυτόχρονα σχεδόν με το ξέσπασμα της κρίσης
Από τα χαρακτηριστικά αυτά προκύπτουν και τα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίζει άμεσα, όχι μόνο η νέα δημοτική αρχή αλλά και οι επόμενες, στον τομέα αυτόν, με σημαντικότερα από αυτά τα εξής :
· η παλαιότητα και η ανεπάρκεια του συνόλου σχεδόν των δημοτικών κτιρίων και των εγκαταστάσεων που απαιτούνται για την λειτουργία ενός σύγχρονου δήμου, σε συνδυασμό με την αδυναμία εξεύρεσης χώρων για την κατασκευή νέων που θα καλύψουν τις ανάγκες των επόμενων τριάντα τουλάχιστον χρόνων
· η οριστική ένταξη των χώρων του Ολυμπιακού Κέντρου Γαλατσίου στην λειτουργική δομή της πόλης
· η απουσία ενός ολοκληρωμένου κέντρου πολιτισμού που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες των κατοίκων της, ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο
· η διαμόρφωση ενός σύγχρονου, αλλά και κοινωνικά λειτουργικού κέντρου πόλης
· η απουσία ενός ολοκληρωμένου συστήματος οικολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων
· η αναβάθμιση, συντήρηση και επέκταση των δικτύων ομβρίων και αποχέτευσης με πρόβλεψη για την αντιμετώπιση των νέων συνθηκών που διαμορφώνονται από την κλιματική αλλαγή
· η προσαρμογή του αστικού ιστού και του κυκλοφοριακού στην κατασκευή και λειτουργία της γραμμής 4 του μετρό
· η μεγάλη έλλειψη ενδοαστικού πρασίνου και κοινά προσβάσιμων χώρων στις γειτονιές
· η κακή κατάσταση του δημοτικού οδικού δικτύου, των πεζοδρομίων και του φωτισμού σε συνδυασμό με την ολοκληρωτική σχεδόν έλλειψη οργανωμένων χώρων στάθμευσης
Κοινωνική Μέριμνα
Ο καταγεγραμμένος πληθυσμός του δήμου, με βάση την απογραφή του 2011 και την επικαιροποίηση του 2014 είναι περίπου 60.000. Στην πραγματικότητα κατοικούν στην πόλη μας περισσότεροι από 80.000 άτομα, αριθμός που αυξάνεται αργά αλλά σταθερά.
Με βάση στοιχεία του ΟΑΕΔ για τον Δεκέμβρη του 2018, στον δήμο κατοικούν 5.214 άνεργοι, 1.907 άνδρες και 3.307 γυναίκες. Σε αυτούς θα πρέπει να προστεθούν ένας σημαντικός αριθμός ελεύθερων επαγγελματιών, που για διάφορους λόγους δεν μπορούν να εγγραφούν στο μητρώο ανέργων, άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα που για διάφορους λόγους βιώνουν κοινωνική περιθωριοποίηση, καθώς και περίπου 9.600 Γαλατσιώτισσες και Γαλατσιώτες που ανήκουν στην τρίτη ηλικία.
Από τα στοιχεία του δήμου για το 2017 προκύπτει, ότι στο βασικό πρόγραμμα εισοδηματικής ενίσχυσης του υπουργείου Εργασίας, το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, είχαν ενταχθεί μόλις 1.080 νοικοκυριά που ζουν κάτω από το απόλυτο όριο της φτώχειας με ετήσιο εισόδημα μικρότερο από 4.800 €.
Γίνεται φανερό ότι τα άτομα που έχουν σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό ανάγκη τις κοινωνικές και προνοιακές υπηρεσίες του δήμου ξεπερνούν τις 16.000, σχεδόν το 27% του καταγεγραμμένου πληθυσμού. Η ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας ζωής αυτής της πληθυσμιακής ομάδας προϋποθέτει μια ολοκληρωμένη κοινωνική πολιτική που να περιλαμβάνει :
· Συνεχή καταγραφή του πληθυσμού που βρίσκεται στα όρια της φτώχιας, των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και των πραγματικών αναγκών της τρίτης ηλικίας
· Εκπόνηση από τον δήμο συνολικής στρατηγικής για την κοινωνική μέριμνα
· Λειτουργία πλήρως στελεχωμένου δημοτικού ιατρείου με δυνατότητα βασικών εξετάσεων, συνταγογράφησης και επισκέψεων στο σπίτι
· Σταθερή χρηματοδότηση του Κοινωνικού Παντοπωλείου, Φαρμακείου και Ιματιοθήκης από τον τακτικό προϋπολογισμό του δήμου
· Βελτίωση και επέκταση της λειτουργίας των ΚΑΠΗ με προσθήκη νέων χώρων και στόχο την όσο το δυνατό μεγαλύτερη συμμετοχή της τρίτης ηλικίας στην καθημερινή ζωή της πόλης
· Επίσπευση των διαδικασιών για την ενεργοποίηση της παροχής σχολικών γευμάτων σε όλα τα δημοτικά σχολεία από την καινούργια χρονιά
· Αναδιοργάνωση της κοινωνικής υπηρεσίας ώστε να παρέχει σε όλους τους δημότες ολοκληρωμένη και άμεση πληροφόρηση για κάθε διαθέσιμη παροχή από την κεντρική και περιφερειακή διοίκηση
Βασική προϋπόθεση για την διαμόρφωση και εφαρμογή μιας πραγματικά αποτελεσματικής κοινωνικής πολιτικής, όπως αυτή που προκύπτει από τις παραπάνω δράσεις, είναι η προγραμματική δέσμευση όλων δημοτικών παρατάξεων για την συνεχή επικαιροποίηση των αναγκών, καθώς και την διασφάλιση του αναγκαίου προσωπικού και των οικονομικών πόρων για όσο διάστημα κριθεί απαραίτητο.
Σύγχρονη Διακυβέρνηση
Το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει ο δήμος είναι περίπου 700 άτομα. Από το οργανόγραμμα του απουσιάζουν ειδικότητες που κρίνονται απαραίτητες για την αποτελεσματική άσκηση διακυβέρνησης στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Αρκετές υπηρεσίες είναι υποστελεχομένες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις των αρμοδιοτήτων που έχουν ανατεθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Από τις διαπιστώσεις αυτές προκύπτει ότι είναι επιτακτική πλέον η ανάγκη μιας ολοκληρωμένης μελέτης για τον ανασχεδιασμό των διαδικασιών που συνθέτουν το επιχειρησιακό σχέδιο του δήμου με την ενσωμάτωση σε αυτό σύγχρονων τεχνολογιών που θα συμβάλλουν στην μείωση της απαιτούμενης απασχόλησης και του λειτουργικού κόστους. Μόνο έτσι είναι δυνατή η εξοικονόμηση των οικονομικών πόρων που απαιτούνται για την είσοδο του δήμου στην ψηφιακή εποχή και η σταδιακή προσαρμογή του προσωπικού του στο νέο επιχειρησιακό περιβάλλον.
Η μετάβαση αυτή πρέπει να έχει δύο κύριους στόχους :
· την ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των δημοτών χωρίς να απαιτείται στις περισσότερες περιπτώσεις η φυσική παρουσία τους στις δημοτικές υπηρεσίες
· την βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των υπηρεσιών με ταυτόχρονη μείωση του φόρτου εργασίας του προσωπικού του
Η Επόμενη Μέρα
Το κύριο αίτιο που οδήγησε στην συσσώρευση όλων αυτών των προβλημάτων στην πόλη μας είναι η διαχρονική ανεπάρκεια όλων των μέχρι τώρα δημοτικών αρχών, καθώς η πολιτική που άσκησαν κατά την διακυβέρνηση του δήμου χαρακτηρίζεται από έλλειψη οράματος και ικανοτήτων, απροθυμία ανάληψης του αναγκαίου πολιτικού κόστους και επιφανειακή αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Από την άλλη μεριά, είναι φανερό ότι η σύνταξη και υλοποίηση μιας ολιστικής μελέτης για την συνδυασμένη αντιμετώπιση και επίλυση των προβλημάτων αυτών είναι ένα έργο που δεν μπορεί να ολοκληρωθεί κατά την διάρκεια της θητείας μιας και μόνο δημοτικής αρχής, καθώς απαιτεί, εκτός από την αναγκαία γνώση και την πολιτική βούληση, σημαντικούς οικονομικούς πόρους και ευρύτερες συναινέσεις από τις παρατάξεις που θα συνθέσουν όχι μόνο το νέο δημοτικό συμβούλιο της πόλης, αλλά και τα επόμενα.
Προκύπτει λοιπόν το συμπέρασμα ότι, οι λόγοι αυτοί, σε συνδυασμό με την αδήριτη πλέον ανάγκη άμεσης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης των διαχρονικών προβλημάτων της πόλης, αναγορεύουν τις επερχόμενες δημοτικές εκλογές στις πιο κρίσιμες στην πενηνταπεντάχρονη ιστορία του Γαλατσίου, καθώς από τις πολιτικές επιλογές και τις ικανότητες των προσώπων που θα στελεχώσουν το νέο δημοτικό συμβούλιο, θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό η διαμόρφωση της νέας ταυτότητας της πόλης, καθώς και η εξέλιξή της για τις επόμενες τρεις τουλάχιστον δεκαετίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: