Σάββατο 28 Απριλίου 2018

O Κωμιακίτης Cpt Κυριάκος Χωριανόπουλος

Ανήκει στη νέα γενιά πλοιάρχων της ελληνικής ακτοπλοΐας και με το ήθος, το μεράκι και τον επαγγελματισμό του, κατάφερε να ανέλθει επάξια στην κορυφή της ιεραρχίας του ναυτικού επαγγέλματος.
 Ο Cpt Κυριάκος Χωριανόπουλος, υποδέχθηκε τον «Ε» στη γέφυρα του BLUE STAR NAXOS και μιλάει για τις προκλήσεις του ναυτικού επαγγέλματος, τη σημαντική προσφορά των μπλε πλοίων και τον ανταγωνισμό στο Αιγαίο  Cpt, από πού κατάγεστε και τι ήταν αυτό που επηρέασε την απόφασή σας να ακολουθήσετε το ναυτικό επάγγελμα;
«Κατάγομαι από την όμορφη Νάξο, όμως τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια τα πέρασα μαζί με τους γονείς μου στην Αθήνα. Κάθε καλοκαίρι παραθερίζαμε στο νησί και εγώ ....

Οι περιπέτειες του Blue Star Delos στη θάλασσα καθώς και το καθημερινό του δρομολόγιο στη Νάξο με το Cpt Κυριάκος Χωριανόπουλος
ξετρελαινόμουν να κατεβαίνω στο λιμάνι. Εκεί κόλλησα το "μικρόβιο" της θάλασσας. Μου άρεσε πάρα πολύ να βλέπω τα καράβια να φορτώνουν και να ξεφορτώνουν επιβάτες και Ι.Χ. Με μάγευε η κίνηση του λιμανιού και τα ρεμέτζα των πλοίων. Αυτές οι εικόνες από τα παιδικά μου χρόνια αποτέλεσαν το αρχικό κίνητρο για να στραφώ στη θάλασσα».

Ποιο ήταν το επόμενο κίνητρο;

«Μεγάλη, επίσης, ήταν και η επίδραση που είχα από τα ξαδέλφια μου, που υπηρετούσαν στο Πολεμικό Ναυτικό. Μάλιστα, ο ένας μου ξάδερφος, ο Μανώλης Χωριανόπουλος, υπήρξε ναύαρχος του Π.Ν. Η επαγγελματική τους πορεία μου κέντρισε το ενδιαφέρον και αναμφισβήτητα ενίσχυσε την τελική μου απόφασή να γίνω ναυτικός».

Ποιες είναι οι προκλήσεις του επαγγέλματος ενός καπετάνιου;

«Θα έλεγα ότι κάθε νέος ανακαλύπτει τις πραγματικές προκλήσεις όταν μπει στη Σχολή. Πριν μπεις, έχεις στο μυαλό σου τον στόχο, δηλαδή να γίνεις καπετάνιος. Όσο, όμως, προχωρά η εκπαίδευση, ανακαλύπτεις την πραγματικότητα. Για παράδειγμα, ως δόκιμος αντιλαμβάνεσαι διαφορετικά την ευθύνη να διευθύνεις ένα ολόκληρο πλοίο με το πλήρωμα και τους επιβάτες του, να τηρείς με ακρίβεια τα χρονοδιαγράμματα, να εξυπηρετείς αποτελεσματικά τους επιβάτες, να επικοινωνείς με τα Λιμεναρχεία και, το κυριότερο, να διαχειρίζεσαι ορθολογικά ένα πλοίο».

Δεν υπάρχουν σχόλια: